۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۷۴۸۷۱۴
دبیر جشنواره فیلم فجر:

مخاطبان جشنواره فیلم فجر امسال شگفت زده خواهند شد

مخاطبان جشنواره فیلم فجر امسال شگفت زده خواهند شد
امینی از حضور ژانرهای متنوع و اتفاقات جدید و کارگردان‌های صاحب‌نام و دو اتفاق جذاب حضور صاحبان آثار در استان‌ها و همچنین راه‌اندازی زنگ فیلم در مدرسه خبر داد و گفت: امسال مخاطبان جشنواره شگفت‌زده می‌شوند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مجتبی امینی دبیر چهل و دومین دوره جشنواره فیلم فجر به همراه همراهانش از جمله رئیس کمیته فنی، رئیس کمیته نمایش، رئیس کمیته اطلاع‌رسانی و روابط عمومی و رئیس کمیته فناوری جشنواره در ششمین همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها حضور پیدا کردند.

دبیر جشنواره در این مراسم ضمن اشاره به جزئیاتی از چهل و دومین دوره تاکید کرد: همان طور که می‌دانید مهمترین جریان فرهنگی در منطقه و کشور جشنواره ملی و بین‌المللی فیلم فجر است و جزو جشنواره‌های الف ویژه محسوب می‌شود و دوره چهل و دوم را برگزار کنیم. سال گذشته سال سختی را داشتیم که هم جام جهانی و جشنواره فیلم فجر با فشار معاندین ضعیف برگزار شوند که جشنواره فیلم فجر باشکوه برگزار شد.

وی افزود: هر سال وزیر ارشاد در دوره جشنواره فیلم فجر کارت زرد می‌گرفت و نمایندگان مجلس در نامه‌ای تشکر کردند و آقای وزیر کارت سبز گرفت. امیدواریم امسال هم اتفاق خوبی رقم بخورد.

امینی خاطرنشان کرد: امسال چالش‌هایی داریم و برنامه‌ریزی‌ها‌یی کردیم و اوضاع خوبی داریم و فضای التهاب سال قبل از بین رفته و در میان خانواده سینما حال و احوال خوب است و رونق اقتصادی سینما را نیز شاهد بودیم. در بخش ملی سال گذشته 95 اثر ثبت نام کردند و امسال به 115 عدد رسیده است. ان‌شاءالله در مضامین سیاسی، طنز، اجتماعی و دفاع مقدس و ژانرهای مختلف فیلم آمده و کارگردانان صاحب نام با 51 فیلم اولی حاضرند.

وی خاطرنشان کرد: در جشنواره فیلم فجر 5 فیلم موفق کودک و 11 فیلم طنز، جدی پیگیر بودند در جشنواره باشند و 7 فیلم سینمای دینی و 15 فیلم دفاع مقدسی ساخته شده‌اند. امسال رقابت سخت پیش می‌رود فرآیند انتخاب که کار سخت است و 22 فیلم در بخش رقابتی و 11 فیلم در بخش فیلم اولی‌ها حضور دارند که مخاطبان را شگفت زده خواهد کرد و امیدوارم تمام فرآیند تا دو هفته آینده جمع‌بندی خواهد شد.

امینی با اشاره به بخش بین‌الملل جشنواره، افزود: امسال 621 اثر در این بخش از 87 کشور جهان ثبت‌نام کردند که حوزه جلوه گاه شرق و سعادت رقابت می‌کنند و برآورد ما 250 میهمان خارجی است و حضورشان پررنگ خواهد بود.

دبیر جشنواره فیلم فجر افزود: قاعدتاً نگاه ویژه‌ای در موضوع غزه و فلسطین خواهیم داشت یکی از موضوعات مهم در بخش بین المللی ما خواهد بود.

وی ادامه داد: چندین سال است حس و حال خوب از حضور مخاطبان در ایام جشنواره فیلم فجر نیست و باید تلاش کنیم در استان‌ها این نشاط و امید و حال خوب رقم بخورد. صداوسیمای پای کار بیاید و پویش و شرایطی اتفاق بیفتد و فضا گرم شود و شهرداری‌ها هم در این اتفاق بزرگ و مهم درگیر شوند. حتی استاندارها هم به میدان بیایند و قرار شد از سمت وزارت کشور پیگیری شود و مدیران ارشاد در استان‌ها در اجرای جشنواره فیلم فجر تنها نمانند تا شاهد برگزاری یک جشنواره باشکوه باشیم.

امینی به هماهنگی و تعامل با استان‌ها برای حضور صاحبان آثار جشنواره فیلم فجر و هنرمندان‌شان در آن استان و شهرستان اشاره کرد: ما می‌خواهیم برنامه‌ریزی کنیم نشاط و انرژی در استان‌ها در ایام جشنواره فیلم فجر رقم بخورد و برای این منظور صاحبین آثار فقط در سینماهای مردمی نباشند به همراه هنرمندان‌شان به شهرستان‌ها و استان‌ها بروند و این هماهنگی‌ها با استان‌ها اتفاق بیفتد. مهم این است پای هنرمندان در استان‌ها باز شود و فقط در پایتخت فیلم نبینند.

او در پایان به راه اندازی زنگ مدرسه برای دانش‌آموزان در جشنواره فیلم فجر اشاره کرد و افزود: فیلم‌هایی که با مضمون نوجوانانه باشد مثل انیمیشن‌ها و کارهایی که داریم به عنوان زنگ مدرسه در شهرستان‌ها و استان‌ها داشته باشیم مخصوصاً مدارس و دانش‌آموزان ضعیف‌تر که اتفاق خوبی خواهد بود و یک دستاورد شیرینی رقم بخورد.

ارسال نظرات