۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۷۴۸۷۸۹
نماینده ولی فقیه در سپاه کردستان مطرح کرد؛

تبلیغ جهادی؛ راهکار عبور از هجمه سنگین دشمن علیه مبانی دینی

تبلیغ جهادی؛ راهکار عبور از هجمه سنگین دشمن علیه مبانی دینی
نماینده ولی فقیه در سپاه کردستان تبلیغ جهادی را راهگشای عبور از هجمه سنگین دشمن در ایجاد تحریف و تضعیف تدین مردم دانست و الزامات تبلیغ جهادی را عنوان کرد.

 حجت الاسلام طاها توکلی نماینده ولی  فقیه در سپاه بیت المقدس استان کردستان در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، تبلیغ را رسالت اصلی و ذاتی روحانیت دانست و افزود: امروز با توجه به تحولات جهانی و هجمه هایی که علیه دین مبین اسلام می شود، تبلیغ و جهاد تبیین بیش از پیش ضرورت پیدا کرده است و باید متمرکز به تبیین و ترویج مبانی دینی به صورت پرحجم  بپردازیم.

وی یکی دیگر از عوامل ایجاد ضرورت بیشتر امروز تبلیغ و جهاد تبیین را سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب پیرامون فوریت این فریضه و در اولویت قرار داشتن تبلیغ عنوان کرد و تأکید داشت: در قرآن هم خداوند می فرماید: «وَجَاهِدُوا فِي اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ» یعنی باید در مقابل هجمه سنگین دشمن با تمام وجود فعالیت و جهاد کرد و اینکه حق جهاد را در عرصه تبلیغ به جا بیاوریم الزاماتی دارد.

حجت السلام توکلی در ادامه به بیان برخی از الزامات تبلیغ جهادی پرداخت و اظهار داشت: در مسئله تبلیغ  زمانی به نهایت جهاد می رسیم که به موضوعاتی بپردازیم که از اولویت برخوردار هستند, امروز ما شاهد این هستیم که دشمن نتنها در نقش نافی بسیاری از مبانی و اصول دینی بازیگری می کند بلکه با ترفند های  جدید و پیچیده سعی می کند در اعتقادات انحراف ایجادو با یک ظاهر شبه اسلامی مردم را از دین و صلاح دور کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه کردستان زمانشناسی، اشراف بر موضوعات و مسائل روز، دشمن شناسی شناخت ابزار و اهداف دشمن و تبلیغ متناسب با سن و قشر را از جمله دیگر الزامات تبلیغ جهادی مطرح کرد.

وی در پایان از مسئولان امر تبلیغ درخواست کرد: حمایت و پشتیبانی مادی و معنوی از مبلغان و طلاب را نباید فراموش کنیم و مسئولان علاوه بر توجه به راهکارها و راهبردها تحقق تبلیغ مناسب باید به امر حمایت از طلاب نیز همت بگمارند؛ مسئولان باید طلاب را متناسب با ابزار روز مجهز کرده و سواد رسانه ای آنها را افزایش دهند تا ضریب اثرگذاریشان افزایش یابد.

ارسال نظرات