۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱
کد خبر: ۷۴۸۹۰۹
مدیرکل اوقاف قم:

طرح قرار دوازدهم، تداوم سیره حضرت زهراست

طرح قرار دوازدهم، تداوم سیره حضرت زهراست
مدیرکل اوقاف استان قم گفت: کاری که در قالب طرح قرار دوازدهم انجام می‌شود، تداوم سنت حسنه‌ی ائمه اطهار و حضرت زهرا(س) است که نمی‌توانستند به راحتی از کنار فقرا بگذرند.
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عباس اسکندری ظهر امروز در مراسم ویژ‌ه‌ای که به محوریت طرح قرار دوازدهم در هشت بقعه متبرکه شاخص استان قم برگزار شد، با اشاره به سالروز میلاد حضرت فاطمه(س) و گرامیداشت مقام مادر اظهار کرد: امام صادق(ع) در بیان تفسیر شب قدر فرمودند "منظور از لیله، حضرت زهرا و مراد از قدر، خدای تبارک و تعالی است؛ یعنی فاطمه‌ی خدا" که در معنای حدیث باید گفت یکی از شاخصه‌های مهم شب، رازآلود بودن آن است.
 
وی افزود: در قرآن کریم چندین بار از شب نام برده شده و هر بار رازی را در پس آن آیات نهفته و درباره‌اش سخن به میان آورده است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: به این ترتیب می‌توان گفت زهرای مرضیه، سرّ الهی به شمار می‌رود.
 
وی ادامه داد: سوال این است که آیا حضرت محمد(ص) هم به راز وجودی حضرت زهرا(س) پی نبرده بودند؟ و اگر این طور باشد باید به این مطلب رسید که حضرت، چه گوهر والایی هستند.
 
حجت الاسلام اسکندری بیان کرد: یکی از القاب ایشان، ام ابیها به معنای مادرِ پدر است؛ می‌توان گفت حضرت صدیقه طاهره(س) محور و هدف نهایی پیامبر اسلام(ص) بوده‌اند.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه اصل وجودی ائمه‌ی اطهار یکسان است خاطرنشان کرد: همه‌ی آنها در عالم وحدت یکی هستند ولی در عالم کثرت، ظهور و بروز متفاوتی دارند که با توجه به شرایط زمانی و مکانی و اجتماعی خواهد بود.
 
وی ادامه داد: کاری که در قالب طرح قرار دوازدهم انجام می‌شود، تداوم سنت حسنه‌ی آن بزرگواران است که نمی‌توانستند به راحتی از کنار فقرا بگذرند.
ارسال نظرات