۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۷۴۸۹۳۵
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان:

نذورات مردم در زمینه عتبات عالیات رشد ۱۲۳ درصدی داشته است

نذورات مردم در زمینه عتبات عالیات رشد ۱۲۳ درصدی داشته است
اصفهان ـ عسکری از رشد ۱۲۳ درصدی نذورات در سال جاری خبر داد و گفت: ۴۰ درب حرم‌های ائمه اطهار (ع) توسط هنرمندان اصفهانی با حمایت مردمی ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، جعفر عسکری رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان، ظهر امروز در نشست خبری همایش بین‌المللی نقش ایرانیان در توسعه و بازسازی عتبات عالیات در ادوار گذشته، با بیان اینکه کارهای بسیار ارزشمندی در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی در ترویج فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) صورت گرفته است، گفت: انتظار می‌رود در راستای ترویج و توسعه فرهنگ اهل بیت(ع) فعالیت‌های بیشتر و علمی‌تری صورت بگیرد، در همین راستا با همکاری دانشگاه اصفهان تصمیم گرفته شد که به بررسی نقش ایرانیان در توسعه و بازسازی عتبات عالیات بپردازیم و امیدواریم تهیه و تدوین یک کتاب جامع در این عرصه دستاورد این همایش باشد.

عسکری ادامه داد: ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات به صورت کاملاً مردمی شکل گرفته است و در طول این سالها 216 پروژه مختلف در عرصه بازسازی و توسعه عتبات عالیات انجام شده است، صحن‌های بزرگی که در عتبات کشور عراق ساخته شده و در حال ساخت است که نقش بسزایی در پذیرش و اسکان زائران دارند از جمله افتخارات ما است.

وی با بیان اینکه ۴۰ درب حرم‌های ائمه اطهار(ع) توسط هنرمندان اصفهانی با حمایت مردمی ساخته شده است از جمله افتخارات ارادتمندان اهل بیت(ع) است، در زمینه توسعه و بازسازی عتبات عالیات محبان اهل بیت(ع) در کشورهای دیگر منطقه و جهان نقش داشته‌اند و لازم است که از ظرفیت‌های موجود برای توسعه عتبات عالیات و بسترهای زیارت اربعین و ارائه خدمات به زائران امام حسین(ع) به خوبی استفاده کنیم.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان، با اشاره به هراس دشمنان از رخداد جهانی پیاده‌روی اربعین، تصریح کرد: لازم است به دستاوردهای اربعین توجه شود و نگاه جهانی به این موضوع صورت بگیرد و دانشگاه‌های کشور نیز باید توجه ویژه‌ای به این رویداد مهم جهانی داشته باشند. یکی از لوازم بیمه کردن نوجوانان و جوانان از آسیب‌های اجتماعی و هجمه‌های فرهنگی دشمن، ایجاد زمینه‌های حضور نسل جوان در رویدادهای نظیر زیارت اربعین است و توسعه و بازسازی عتبات عالیات در این زمینه نقش مهمی دارند.

عسکری خاطرنشان کرد: ما براساس آیات و روایات وارد عرصه بازسازی عتبات عالیات شده‌ایم، مرقد ائمه اطهار(ع) قرارگاه‌های ترویج تشیع است، وقتی افراد از ادیان مختلف و از کشورهای مختلف در این اماکن مقدس حاضر می‌شوند زمینه جذب آنها و ترویج و توسعه تفکر و فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) و منابع تشیع فراهم می‌آید. ما هنوز در این زمینه دچار مشکلات و ضعف‌های جدی هستیم و محتوای فرهنگی کافی نداریم.

وی از افزایش ۱۲۳ درصدی نذورات در  پیاده روی اربعین سال جاری خبرداد و اظهار کرد: در کنار مردم عراق ما نیز باید در امر پذیرایی از زائران اربعین فعالیت داشته باشیم، این کار در زمینه دیده شدن ایران و فرهنگ ایرانی نقش بسزایی دارد و دستاوردهای بسیاری برای کشور و مردم ما دارد، همین همدلی میان ملت عراق و ایران یکی از دستاوردهای این عرصه است و رسانه‌ها نیز در زمینه اطلاع رسانی در خصوص موضوع اربعین نقش ویژه‌ای دارند‌.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات به حضور فعال مردم اصفهان در خدمت رسانی به زائران اربعین و کمک‌های مؤمنانه در این عرصه اشاره کرد و گفت: اصفهان خدمات بسیار ارزشمندی با برپایی موکب‌ها در رویداد جهانی اربعین دارد و مردم اصفهان در زمینه بازسازی عتبات عالیات نیز همیشه حضوری فعال و چشمگیر دارند./1304/

ارسال نظرات