۱۹ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۷۴۸۹۷

صدور کارت ملی هوشمند در قم کلید خورد

خبرگزاری رسا ـ در مراسمی با حضور مسؤولان استانی و کشوری، صدور کارت ملی هوشمند در قم کلید خورد.
آغاز مرحله آزمايشي صدور کارت ملي هوشمند آعاز مرحله آزمايشي صدور کارت ملي هوشمند - محمد حسين موسي پور استاندار قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم آغاز مرحله آزمایشی صدور کارت ملی هوشمند با حضور مسؤولان استانی و کشوری، صبح امروز در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد که طی آن مردم قم صاحب کارت ملی هوشمند شد.

دکتر حمیدیان، معاون آمار و انفورماتیک سازمان ثبت احوال کشور و مجری طرح کارت ملی هوشمند در این مراسم با اشاره به اهمیت و ابعاد گسترده آن ابراز داشت: در این خصوص لازم است از امکانات موجود داخل کشور در زمینه های مختلف فنی و مدیریتی استفاده بهینه کرد.

وی با بیان این‌که کارت ملی هوشمند به عنوان بستر دولت الکترونیک مطرح است، افزود: در استفاده از هر خدمتی، کارت ملی هوشمند یکی از مهم ترین پیش نیازهای معرفی هویت دیجیتال است.

معاون آمار و انفورماتیک سازمان ثبت احوال کشور، سند راهبردی نظام جامع فن آوری اطلاعات کشور، سند راهبرد ملی دولت الکترونیک جمهوری اسلامی ایران، برنامه جامع توسعه تجارت الکترونیک کشور، حکم پیش بینی شده پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی فرهنگی و مطالعات صورت گرفته در قالب ایران کارت را به عنوان اسناد بالادستی برای تدوین این طرح نام برد.

حمیدیان ادامه داد: افزایش امنیت، حداقل کردن جعل هویت، تکمیل اطلاعات فعلی دیتاسنتر سازمان ثبت احوال، افزایش قدرت کشور برای مدیریت بحران، ایجاد بستر برای استفاده گسترده از امضای دیجیتال، طبقه بندی ارائه خدمات براساس ملیت ایرانی و غیر ایرانی، ایجاد بستر توسعه دولت الکترونیک، یکپارچه سازی پروژه های موجود و آینده کشور در زمینه کارت هوشمند، ایجاد بهره وری اقتصادی، افزایش اعتبار ملی و بین المللی و ایجاد تحول در فضای فن آوری اطلاعات کشور از اهداف پروژه کارت ملی هوشمند است.

وی تصریح کرد: کارت ملی هوشمند با ارائه سه کاربرد اصلی شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال این امکان را فراهم می کند تا بتوان از کارت به عنوان یک ابزار چند کاره استفاده کرد.

معاون آمار و انفورماتیک سازمان ثبت احوال کشور خاطرنشان کرد:‌ در فاز اول اجرای پروژه تا پایان سال ده هزار نفر در استان قم و در فاز دوم و در سال 89 تعداد یک میلیون نفر در این استان صاحب کارت ملی هوشمند می شوند.

حمیدیان ادامه داد: این طرح پس از انجام در مرحله اولیه در سال 90 برای سایر کشور اجرایی می شود که طی آن تمام مردم ایران صاحب کارت ملی هوشمند خواهند شد. /920/پ202/ص
ارسال نظرات