۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۷۴۸۹۷۷
آیت‌الله کعبی:

مسئولان امنیتی سطح هوشیاری خود را بالا ببرند/ جنایت کرمان نشانه شکست دشمن در میدان نظامی است

مسئولان امنیتی سطح هوشیاری خود را بالا ببرند/ جنایت کرمان نشانه شکست دشمن در میدان نظامی است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حادثه تروریستی کرمان را نشانه شکست سنگین دشمن در میدان نظامی دانست و از دستگاه های امنیتی و انتظامی خواست سطح هوشیاری را بالا ببرند.

آیت‌الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن تسلیت شهادت جمعی از مردم در پی اقدام تروریستی کرمان، در تحلیل حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان  گفت: این حرکت تروریستی که در آن عاشقان مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی با خون خود عهد و پیمان با امام خمینی (ره)، شهدای مقاومت و حاج قاسم را تجدید کردند از چند جهت قابل تحلیل است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: این تحلیل‌ها از منظر شهیدان حادثه بزرگ، دوم از منظر تروریست‌ها و سوم عکس العمل‌ها و واکنش‌ها قابل بررسی است؛ شهیدان این واقعه تلخ نشان دادند که حاج قاسم شهید برای دشمن خطرناک‌تر از حاج قاسمی است که در میدان نبرد حق علیه باطل می‌جنگید؛ خون حاج قاسم باعث شده است تا به جای یک حاج قاسم ملت ایران و فرزندان مقاومت اسلامی حاج قاسم‌های بی‌شماری را در نسل و مکتب حاج قاسم پرورش دهند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: یقین بدانید این حادثه تلخ باعث می‌شود که پیروان مکتب مقاومت اسلامی در مسیر این شهید جدی‌تر شوند و با عزم و ارده مستحکم‌تر مسیر حاج قاسم و دیگر شهدا را ادامه دهند.

وی چنین شهادت‌هایی را در دوران دفاع مقدس نیز باعث تقویت جبهه اسلام توصیف کرد و گفت: امروز نیز شهادت این عزیزان مکتب حاج قاسم را بالنده‌تر خواهد کرد؛ امام خمینی (ره) نیز می‌فرمود «بکشید ما را که ملت ما بیدارتر می‌شود».

آیت‌الله کعبی عملیات تروریستی کرمان را به قطع، کار آمریکا و رژیم صهیونیستی عنوان کرد و گفت: این حرکت نشانه شکست مفتضحانه دشمنان از جبهه مقاومت است؛ ما باید حادثه کرمان و حادثه جنوب لبنان و ترور معاون سیاسی حماس و شهادت شهید سید رضی الدین موسوی را کنار هم بگذاریم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: دشمن می‌خواهد از طریق حوادث تروریستی و قتل عام، جنایت و کشتن بی‌گناهان، شکست خود را ترمیم کند؛ البته این جانیان در قتل، خون آشامی و وحشی‌گری از نازی‌ها و نژاد پرست‌های معاصر جلوتر هستند و جنایات غزه توسط صهیونیست‌ها در قرن گذشته بی‌سابقه است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری قتل عام مردم در غزه و حرکت تروریستی کرمان را نشانه شکست سنگین دشمن در میدان نظامی توصیف کرد و گفت: این جنایات نمی‌تواند شکست سنگین آن‌ها را جبران کند؛ صهیونیست‌ها هیچ راهی جز عقب نشینی از غزه و پایان تجاوز و انتظار مرگ تدریجی خود، ندارند؛ چون دیگر به آخر خط رسیده‌اند.

وی از تقسیم جهان بعد از حوادث غزه به دو بلوک صحبت کرد و افزود: یک بلوک جهانی است که فطرت آن بیدار شده و حق طلب است؛ بلوک دیگر، جهانی است که همراه جبهه جنایت، تجاوز، خون آشامی و حیوان صفتی است؛ البته این حیوان صفت‌ها محدود هستند و فقط دولت‌های آمریکا و چند کشور اروپایی این افراد را در سراسر جهان شامل می‌شوند.

آیت‌الله کعبی توضیح داد: ملت‌های آزاده جهان با جبهه مقاومت همراه شده‌اند؛ این جنایت‌ها ملت‌های منطقه و جهان را بیدار کرده است و به حتم دشمن در پاسخ این جنایت‌ها تاوان سنگینی خواهد داد؛ اقدام تروریستی مذبوحانه‌ترین راهی است که دشمنان در مقابل جبهه مقاومت می‌توانند انجام دهند و غیر از این توان دیگری ندارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مقاومت‌های ملت ایران در طول چهل و چند سال گذشته اشاره کرد و گفت: حادثه تروریستی کرمان نخستین و آخرین حادثه نیست؛ مسئولان امنیتی، انتظامی و حافظان جان، مال و ناموس مردم باید دقت بیشتری به خرج دهند و سطح هوشیاری خود را بالا ببرند تا شاهد حوادث مشابه دیگر نباشیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری وظیفه همگان را تقویت جبهه مقاومت اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: تقویت جبهه مقاومت تنها در بعد نظامی نیست؛ همین زائران مرقد مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای کرمان در مسیر تقویت جبهه مقاومت اسلامی گام برداشتند؛ تقویت جبهه مقاومت ابعاد فرهنگی، اقتصادی، سیاسی است.

وی یکی از راه‌های تقویت جبهه مقاومت اسلامی را شرکت پر شور در انتخابات پیش رو توصیف کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود فرمودند که مخالفت با انتخابات مخالفت با جمهوری اسلامی و اسلام است و مجاهدان میدان جهاد تبیین باید در صحنه بیایند و برکات شرکت در انتخابات را برای مردم تبیین کنند.

آیت‌الله کعبی تصریح کرد: یکی از وظایف پیروان مکتب حاج قاسم سلیمانی، حضور فعال در میدان جهاد تبیین و تبیین انتخابات آینده است؛ از خدای متعال مسألت می‌کنیم که شهدای حادثه خون بار و تروریستی کرمان را که باعث تقویت جبهه مقاومت شدند با امام حسین (ع) و شهدای کربلا محشور کند.

ارسال نظرات