۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۷۴۸۹۲۱
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در گفت‌وگو با رسا:

حاج قاسم سلیمانی شخصیتی جامع و مجاهد در راه خدا بود

حاج قاسم سلیمانی شخصیتی جامع و مجاهد در راه خدا بود
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به تعابیر جامع رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره شخصیت حاج قاسم و ریشه‌های قرآنی این بیانات، سردار سلیمانی را دارای شخصیتی جامع و مجاهد در راه خدا دانست.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار  سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به تعابیر جامع رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی و ریشه‌های قرآنی این بیانات اظهار داشت: بر اساس آخرین آیه سوره مبارکه حج، شهید حاج قاسم سلیمانی مجاهد در راه خدا بود که قرآن کریم در این باره می فرماید «وَجَاهِدُوا فِي اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ» چراکه حاج قاسم سلیمانی حقیقت جهاد را به عالمیان تفسیر کرده و جهاد دینی را به همگان شناسانید.

وی افزود: بر اساس آیه ۱۲۳ سوره بقره که خداوند می فرماید «يَتْلُونَهُ حَقَّ تِلَاوَتِهِ أُولَٰئِكَ يُؤْمِنُونَ بِهِ» حاج قاسم سلیمانی نیز وقتی که قرآن را تلاوت می‌کرد، قرآن را با همه وجود خود فهم کرده و آن را می‌نوشید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان داشت: خداوند متعال در آیه 102 سوره آل عمران می فرماید «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلَا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَأَنْتُمْ مُسْلِمُونَ» حاج قاسم سلیمانی مومن حقیقی بود و چون مومن حقیقی بود، جاذبه‌ای معنوی و ملکوتی پیدا کرده و سبب شد تا کسانی که دنبال تقوا بوده و می‌خواستند تا مجاهد حقیقی باشند، همچون پروانه دور شمع وجود حاج قاسم حاضر شوند.

وی افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی در واقع یک امت و مکتب است و زمانی که شخصیتی تبدیل به مکتب و امت شود،  عنداللهی شده و دیگر از بین نمی رود و همیشه ماندگار و اثرگذار خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه شهید سید رضی موسوی نیز از پرورش یافتگان مکتب حاج قاسم بود اظهار داشت: شهید سید رضی بزرگوار نیز حاج قاسم دیگری در نوع خود بود و در راه اعتلای اسلام و مسلمین گام برداشت و ان شاءالله هر روز شاهد ظهور و بروز حاج قاسم‌های دیگری از مکتب علوی، مکتب فاطمی و نبوی باشیم.

وی با اشاره به این که عملیات طوفان الاقصی نوعی انتقام خداوند از دشمنان حاج قاسم بود اظهار داشت: دشمنان دنبال بهانه می گردند که جمهوری اسلامی کجای کار بوده و ما باید با او چکار کنیم؛ درحالی که باید به آنان گفت که شما نمی توانید با انقلاب اسلامی کاری داشته باشید؛ چراکه پای خداوند در میان است و این چیزی است که صهیونیست ها نیز به این اعتراف کردند و گفتند این ها(ایرانیان) کسانی هستند که برای خدا می جنگند و با اینها نمی توان جنگ کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان داشت: انتقام حاج قاسم را لازم نیست جمهوری اسلامی ایران به صورت مستقیم بگیرد؛ بلکه کافی است جمهوری اسلامی برای رضای خدا جهاد کند؛ چراکه وقتی با خدا معامله شود، خداوند از دشمنان به گونه ای انتقام خواهد گرفت که بساط آنان را برخواهد چید.

ارسال نظرات