۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۷۴۸۹۹۷

برگزاری مراسم عمامه گذاری طلاب مرکز تخصصی فلسفه اسلامی

برگزاری مراسم عمامه گذاری طلاب مرکز تخصصی فلسفه اسلامی
مراسم عمامه گذاری طلاب مرکز تخصصی فلسفه اسلامی با حضور آیت الله فیاضی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مراسم جشن میلاد حضرت زهرا(س) و تجلیل از مقام مادر و روز زن ویژه طلاب و خانواده های مرکز آموزش تخصصی فلسفه اسلامی همراه با عمامه گذاری تعدادی از طلاب این مرکز توسط آیت الله فیاضی برگزار شد.

در این مراسم که در سالن اجتماعات مرکز آموزشی تخصصی فلسفه اسلامی برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین معلمی قائم مقام مرکز آموزش تخصصی فلسفه اسلامی و حجت الاسلام محسن عباسی ولدی کارشناس علوم دینی و تربیتی به سخنرانی پرداختند.

حجت الاسلام معلمی قائم مقام مرکز آموزش تخصصی فلسفه اسلامی در این مراسم با اشاره به شهادت تعدادی از هموطنان در حادثه تروریستی کرمان اظهار داشت: دشمنان و عوامل آنان با شهادت جمعی از هموطنان ما در گلزار شهدای کرمان در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی نشان دادند که چقدر کینه عمیقی نسبت به سردار دلها و زائران و علاقه مندان به ایشان دارند.

مراسم عمامه گذاری طلاب مرکز تخصصی فلسفه اسلامی برگزار شد

وی افزود: آن ها فکر می کنند که با این قبیل کارهای تروریستی، مردم از انقلاب اسلامی، نظام و شخصیت های الگوی خود، مثل حاج قاسم سلیمانی دست می کشند؛ اما کور خوانده اند و عشق و ارادت مردم نسبت به انقلاب و ارزش های دینی و انقلابی با این واسطه ها روز به روز افزایش پیدا خواهد کرد.

قائم مقام مرکز آموزش تخصصی فلسفه اسلامی در ادامه با اشاره به این که فلسفه در طول تاریخ هم طرفداران افراطی و هم مخالفین افراطی داشته است خاطرنشان کرد: آنچه در این باب مهم و ضروری است این است که بدانیم ما باید به دور از افراط ها و تفریط ها به مسئله فلسفه ورود پیدا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی بیان داشت: مخالفان افراطی را که تقریباً می شناسیم، اما طرفداران افراطی آن هایی هستند که هر چه به عنوان مثال فلاسفه ای چون ملاصدرا گفته باشند را بی کم و کاست می پذیرند و به هیچ وجه قائل به نقد آرا و نظرات آن ها نیستند؛ در حالی که رشد فلسفه و تولید علم اساساً با نقد و نقادی حاصل می شود.

مراسم عمامه گذاری طلاب مرکز تخصصی فلسفه اسلامی برگزار شد

وی تاکید کرد: باید دانست که نقد و نقادی به هیچ وجه از ارزش فلسفه و فیلسوفان نمی کاهد و در عین حال نباید فکر کنیم که هرچه فلاسفه گفته اند وحی منزل و غیرقابل نقد است؛ به خصوص جاهایی که احساس می شود ممکن است برخی مباحث فلسفی تا حدی با آیات و روایات زاویه داشته باشد.

قائم مقام مرکز آموزش تخصصی فلسفه اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: از طلاب جوان فلسفه خوان انتظار می رود که اولاً علم را خوب بفهمند و در این راستا مجاهدت علمی داشته باشند و ثانیاً نقدپذیر و نقاد باشند تا در وهله بعد بتوانند به سوالات و شبهات جامعه به درستی پاسخ دهند.

نباید نگاه زوجین به همدیگر نگاه معامله گرانه باشد

حجت الاسلام محسن عباسی ولدی کارشناس علوم دینی و تربیتی نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت محبت در خانواده و تاثیر آن بر استحکام زندگی خانواده ها بیان داشت: اولین چیزی که اگر در زندگی خانوادگی نباشد، حال زندگی‌ها خراب می‌شود ابراز «محبت» است؛ چراکه انسان ها نیاز دارند به یکدیگر محبت کنند و از هم محبت بگیرند.

مراسم عمامه گذاری طلاب مرکز تخصصی فلسفه اسلامی برگزار شد

وی افزود: بسیاری از مشکلات زندگی خانواده ها از نبود محبت نشأت می گیرد و این مودت و محبت بین زن و مرد است که زندگی های زوجین را استحکام بخشیده و رابطه آنان با همدیگر را تقویت می کند.

کارشناس علوم دینی و تربیتی خاطرنشان کرد: طبق روایات و آموزه های الهی، نگاه و برخورد محبت آمیز انسان با خانواده و فرزندان، سبب جلب محبت الهی بر انسان خواهد شد و خداوند برترین اعمال را برای آنان ثبت و ضبط خواهد کرد.

حجت الاسلام عباسی ولدی با بیان این که باید نگاه به خانواده و فرزندآوری در جامعه تقویت شده و نگاه ما نسبت به خانواده رنگ و بوی الهی داشته باشد بیان داشت: نباید در زندگی ها، محبت به جای محبت باشد و نگاه زوجین به همدیگر نگاه معامله گرانه باشد؛ یعنی زوج ها در صورتی به همدیگر محبت می کنند، که دیگری نیز به آن محبت کرده باشد.

کارشناس علوم دینی و تربیتی تاکید کرد: محبت زوجین به همدیگر محکم ترین چیزی که می تواند بنیان خانواده ها را استحکام بخشیده و پایدار نگه دارد و اگر محبت در خانواده نباشد، هیچ نقطه امنی برای خانواده و استحکام آن وجود نخواهد داشت.

مراسم عمامه گذاری طلاب مرکز تخصصی فلسفه اسلامی برگزار شد

گفتنی است در این مراسم حجج اسلام سید محمد مهدی میرفتاحی، سعید مصطفوی، محمد محمد زاده، محمد ابراهیمی، محمد علیدوستی، علی اکبر خدادادی، علیرضا اسماعیلی پور، مسعود اکبریان و رضا امامی پور توسط آیت الله فیاضی مدیر مرکز آموزش تخصصی فلسفه اسلامی معمم شدند.

همچنین آیت الله فیاضی در پایان این مراسم برای موفقیت و پیروزی طلاب علوم دینی در همه عرصه های علمی و اخلاقی دعا کرده و ابراز امیدواری کرد که طلاب با تلاش و کوشش خود بتوانند پله های ترقی و رشد علمی و اخلاقی خود را روز به روز بیشتر طی کرده و تقویت کنند.

وی افزود: باید طلاب و علوم دینی همواره شاکر نعمت های الهی بوده و در راستای خدمت به جامعه و نظام اسلامی تلاش و کوشش کرد.

ارسال نظرات