۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۷۴۹۰۷۷

چرایی هجمه به علما و روحانیت شیعه از زبان استاد انصاریان

چرایی هجمه به علما و روحانیت شیعه از زبان استاد انصاریان
استاد حوزه علمیه اسلام منهای ولایت امیرالمومنین را درخت کال و بی‌ثمر توصیف و تاکید کرد: آمریکا و استکبار به کمک رسانه‌های شان به دنبال جدایی مردم و علما و هدف نهایی خود یعنی اسلام بدون ولایت هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین حاج حسین انصاریان در سی و یکمین سالگرد رحلت حضرت آیت الله گلپایگانی که پنجشنبه شب در مسجد اعظم حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد، گفت: شروع زندگی در این سیاره خاکی با دین، دینداری و فهم دین و در مقابل به دست آوردن آثار دین همراه بوده است.

وی افزود: طهارت و پاکی آثار دنیوی همچون نزول باران مفید همراه خواهد بود و پروردگار کاری خواهد کرد که ثروت و فرزندانتان یار شما باشند اما اگر پاک باشید این پاکی که محصول دینداری و عمل به دین هست، خداوند نیز آثار این دینداری را اعطا می‌کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه هر امت دینداری از  منافع دین بهره‌مند گشته است ابراز کرد: خداوند پاداش دینداران را در این دنیا با نزول رحمت خود پاسخ داده است در مقابل آنانی که وعده الهی و دین خدا را تمسخر کردند و قبول نداشتند همچون قوم حضرت نوح و لوط گرفتار عذاب الهی شدند.

وی دین بدون امیرالمومنین را درخت کال و غیر زنده برشمرد و اظهار داشت: اسلام منهای علی بن ابیطالب علیه السلام اسلام خشک، بی‌رمق، بیجان است.

کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه درخت خشک دین بدون امیرالمومنین میوه نداده است تصریح کرد: اسلام و دین بدون ولایت امیرالمومنین علیه السلام از همان ابتدا تا به الان به مثابه یک درخت خشک و بدون میوه‌ای است که تا آینده نیز ثمر و میوه‌ای نخواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه حاکمان ملت‌های غیر شیعه آمریکا را می‌پرستند خاطرنشان کرد: اسلام اختراعی به قرآن عمل نخواهد کرد نمونه آن حاکمان بدون ولایت علی بن ابیطالب هستند که آمریکا را همه کاره و سرپرست و قیم خود می‌دانند.

وی با اشاره به وظیفه مسلمین در مقابل دین تاکید کرد: دین را باید فهمید چرا که دیندار چرخش می‌کند اما دین شناس و دین فهم ثبات قدم دارد، دین شناسی هم بر اساس چهار منبع قرآن روایات دعاها و روش اهل بیت است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عبادت فهم و تفکر است، ابراز کرد: دین شناسی دستگیره‌ای است که انسان با آن به مراتب ملکوتی می‌رسد و انسان با این دستگیره به رتبه‌های عظیمی در دین دست پیدا می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین با اشاره به علل هجمه به علمای شیعه اظهار داشت: در سایر ادیان و مذاهب کمترین اهانت و ناسزاگویی به علمای شان را از سوی کسی نمی‌بینید، دشمنان ما این را خوب متوجه شده‌اند که اگر مرجعیت و منبری‌های درست گو را از مردم بگیرند فاقد دین و دنیا خواهند شد لذا این هجمه‌ها را در رسانه‌هایشان طرح کرده‌اند تا ملت ما را از مرجعیت و علماء دین جدا کنند اما شما هوشیار باشید که فریب این گرگ‌های دنیای معاصر را نخورید.

ارسال نظرات