۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۷۴۹۰۹۲
آیت الله خاتمی در خطبه های نماز جمعه تهران مطرح کرد؛

انتخابات عرصه امتحان احزاب و گروه‌ها / الباقی داعش را نیز به جهنم خواهیم فرستاد

انتخابات عرصه امتحان احزاب و گروه‌ها / الباقی داعش را نیز به جهنم خواهیم فرستاد
امام جمعه موقت تهران با اشاره به برعهده گرفتن حمله تروریستی کرمان از سوی داعش، این گروه را عنصر دست‌ساز آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل دانست و تاکید کرد که ما الباقی داعش را نیز به جهنم خواهیم فرستاد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت خود و مردم به تقوای الهی اظهار داشت: بی‌تردید مرگ پایان زندگی انسان؛ حتی جناب عزرائیل که همه را قبض روح می‌کند شامل مرگ می‌شود و خداوند او را قبض روح می‌کند.

وی افزود: مرگ اشکال مختلفی دارد؛ گاهی افراد بدترین نوع مرگ یعنی خودکشی را برای خود انتخاب می‌کنند؛ اما طبق آموزه های اسلامی و فرمایش امام علی(ع) بهترین مرگ‌ها، شهادت و به استقبال مرگ رفتن است؛ چراکه شهدا همیشه زنده هستند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که خداوند پاسدار خون و آثار شهیدان بوده و آثار شهیدان از بین رفتنی نیستند، بیان داشت: من در همین جا و از این تریبون به خانواده شهدای کرمان تبریک می‌گویم زیرا نور شهادت در خانواده‌های شما تابیدن گرفت و این شهیدان تابلوی ابدی افتخار ایران و خانواده شما هستند.

آیت الله خاتمی افزود: قلب انسان به درد می‌آید وقتی می‌بیند 9 نفر از یک خانواده و تعداد زیادی زن و کودک در این حادثه به شهادت رسیدند و غمی جانکاه بر دل ملت ایران گذاشتند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به ترورهای آغاز پیروزی انقلاب که منجر به شهادت 17 هزار ایرانی توسط داعشی‌های وطنی شد، خاطرنشان کرد: این جنایت ها تنها نمونه‌ای از آن ترور ها است.

شهادت مایه افتخار ماست

وی افزود: شهادت مایه افتخار ماست و با تمام وجود می‌گویم که این یک سعادت است که شهدای اخیر ما با یاد خدا و در مسیر زیارت مزار شهید پرافتخار جهان اسلام به شهادت رسیدند.

آیت الله خاتمی با اشاره به برعهده گرفتن حمله تروریستی کرمان از سوی داعش بیان داشت: درست است که داعش با صدور بیانیه ای مسئولیت این ترور را بر عهده گرفت؛ اما حرف این است که داعش عنصر دست‌ساز آمریکا و اسرائیل است و ترامپ صریحا به کلینتون گفت که شما بودید که داعش را ساختید.

وی افزود: داعش عنصر اسرائیلی است و در سوریه وقتی مجروح می‌شدند آنان را به بیمارستان های رژیم صهیونیستی منتقل می‌کردند و باید گفت که داعش تبلور آمریکا و اسرائیل است.

الباقی داعش را نیز به جهنم خواهیم فرستاد

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: این کار داعش، انتقام از حاج قاسم سلیمانی در موصل بود که اعلام کرد تا ۳ ماه دیگر پایان داعش را اعلام خواهیم کرد و بعد از سه ماه نیز این کار را کرد و ما امروز اعلام می کنیم که ان شاءالله الباقی آنان را نیز به جهنم خواهیم فرستاد.

وی افزود: دشمنان بدانند که خون مظلوم به هدر نخواهد رفت و آنقدر خواهد جوشید تا انتقام این مظلومان از آنان گرفته شود و باید انتقام این مظلومان از سوی مسئولان مربوطه پیگیر و دنبال شود.

آیت الله خاتمی با اشاره به حضور مسئولان بلند مرتبه کشور در کرمان بعد از حادثه تروریستی ابراز کرد: این حضور بسیار خوب و پسندیده بوده و به این معنا است که مسئولین در غم و شادی مردم شریک هستند.

وی افزود: برخی از افراد این حادثه را دست مایه تخریب نهادهای امنیتی قرار داده اند؛ درحالی که نهادهای امنیتی در این مدت، بسیاری از این حوادث را خنثی کردند و برای حفاظت از مردم و نظام اسلامی، تلاش و کوشش می کنند و ما باید زحمت های این عزیزان را قدر بدانیم.

انتخابات عرصه امتحان احزاب و گروه‌ها / الباقی داعش را نیز به جهنم خواهیم فرستاد

انتخابات پشتوانه امنیت ملی و نماد آزادی مردم است

امام جمعه موقت تهران با اشاره به انتخابات پیش روی کشور اظهار داشت: انتخابات عزت ملی، پشتوانه امنیت ملی و نماد آزادی مردم در انتخاب سرنوشت خود است که اگر غیر از این باشد، کشور یا کشور دیکتاتوری است و یا به معنای هرج ومرج است.

آیت الله خاتمی با بیان این که انتخابات عرصه امتحان مجریان و ناظران است که بدون جهت گیری کار خود را انجام دهند، بیان داشت: انتخابات عرصه امتحان احزاب و گروه‌ها نیز است و کسانی که لیست ارائه می‌دهند باید توجه داشته باشند که منافع ملی را بر منافع حزبی ترجیح دهند؛ وگرنه مردود این عرصه خواهند شد.

وی افزود: انتخابات همچنین عرصه امتحان افراد تایید شده نیز می باشد که آیا در تبلیغات خود راستگو هستند یا دروغگو؟ همچنین انتخاب موجب امتحان رد صلاحیت شدگان نیز است و اگر آنها از مسیر قانونی شکایات خود را پیگری کنند پیروز این عرصه خواهند بود و الا مردود هستند.

باید فسادگران بی پرده و آشکار برای مردم معرفی شوند

آیت الله خاتمی با اشاره به جدیت نظام و دولت اسلامی برای برخورد با فساد در کشور خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد در تاروپود این نظام است و کسانی با عداوت با این نظام، می گویند فساد در کشور نهادینه شده؛ درحالی که غیر از این است و همه مسئولان در خط مقدم مبارزه با فساد هستند.

وی افزود: باید کسی که فساد کرده اند هزینه آن را نیز خود بپردازد؛ چرا باید نظام هزینه آن را بپردازد؟ باید مسئولان فسادگران را بی پرده و آشکار برای مردم معرفی کنند.

امام جمعه موقت تهران در پایان با اشاره به سالروز ۱۹ دی ماه ۱۳۵۶ و روز قیامت خونین حوزه علمیه و مردم قم اظهار داشت: این روز یکی از دو سرآغاز انقلاب اسلامی است که علاوه بر روز ۱۵ خرداد، روز ۱۹ دی نقش بسزایی در شکل گیری انقلاب اسلامی داشت.

ارسال نظرات