۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۷۴۹۲۳۹
حجت‌الاسلام احتشام درگفت وگو با رسا:

جهاد تبیین تنها اسلحه ما برای مبارزه با شبیخون و استحاله فرهنگی دشمنان است

جهاد تبیین تنها اسلحه ما برای مبارزه با شبیخون و استحاله فرهنگی دشمنان است
استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان این که از منظر رهبر انقلاب اسلامی تبلیغ، جهاد است، جهاد تبیین را تنها اسلحه ما برای مبارزه با شبیخون، ناتو، قتل عام و استحاله فرهنگی دشمنان دانست.

حجت‌الاسلام علی احتشام استاد سطوح عالی حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به اشاره به آیه «الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ» اظهار داشت: بدون تردید بخش عمده ای از روند تثبیتی ادیان و ارزش های الهی و انسانی، بر پایه محکم تبلیغ نهاده شده است.

وی افزود: شخصیت هایی بودند که در طول تاریخ رسالت های الهی را به دوش کشیدند و انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) و به پیوست رهبری های امام حاضر یعنی مقام معظم رهبری که حرف نویی برای جهان تاریک و ظلمت زده بی دین یا کم رمقی دین در دنیا در چنین فضایی رقم خورد، ستون و رکن اصلی آن بر تبلیغ ارزش های دینی و اسلامی نهفته است.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: اگر بناست که انقلاب اسلامی با ارزش های الهی و انسانی ادامه داشته باشد - همچنان که در حدوث، تبلیغ امام راحل و شاگردان او در دوره سیاه ستم شاهی توانست زیربنای انقلاب بزرگ را بنا نهد- در فراگیر شدن این پیام نورانی در دنیا نیز عنصر تبلیغ، خود را نمایان کند.

وی در ادامه افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی خودِ تبلیغ، جهاد است و جهاد تبیین و جهاد کبیر تنها اسلحه ما برای مبارزه با شبیخون، ناتو، قتل عام و استحاله فرهنگی دشمنان است.

حجت‌الاسلام احتشام خاطرنشان کرد: اگر بناداریم که ملت بزرگ ایران چنانکه تاکنون بیش از چهار دهه در صحنه های حضور، پای دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب ایستاده‌اند، همچنان ایستادگی کنند، باید خواص نیز به موقع و به اندازه آنچه که از ارزش‌هایی که - چه در میدان علم و چه در میدان عمل - برای انقلاب و مقاومت اسلامی و مستضعفان جهان رقم خورده است، در فضایی که رسانه‌های مقاومت در منطقه برای انتقال پیام روشن انقلاب اسلامی آمادگی دارند، ایفای نقش کنند.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: مردم ایران اسلامی همواره متوجه هستند که اگر حتی نقصی نیز هست از انقلاب و نظام نیست و قطعا بی‌عرضگی برخی از مسئولان اجرایی را به پای انقلاب، نظام، شهدا، امام و رهبری نمی گذارند.

حجت الاسلام احتشام با اشاره به لزوم جهاد تبیین در جامعه و تاثیر تبلیغ و فعالیت های تبلیغی مبلغان در شرکت پرشکوه مردم در انتخابات اظهار داشت: مبلغ اصیل قطعاً می‌تواند برای مردم جهت پررنگ شدن حضور آنان در پای صندوق ها تاثیرگذار باشد.

وی در ادامه افزود: مبلغ اصیل کسی است که می تواند اثبات کند که مردم، وجود برخی از نقص‌ها و کمبودها را به حساب بی عرضگی های اجرایی برخی از مجریان گذارند نه به حساب ذات روشن انقلاب و نظام و شهدا.

ارسال نظرات