۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۹
کد خبر: ۷۴۹۳۴۶
به میزبانی مدیریت حوزه علمیه فارس صورت گرفت؛

نشست هم اندیشی مدیرکل آینده پژوهی مرکز خدمات با مدیر و معاونان حوزه فارس

نشست هم اندیشی مدیرکل آینده پژوهی مرکز خدمات با مدیر و معاونان حوزه فارس
نشست هم اندیشی آینده پژوهی حوزه علمیه با حضور مدیر کل آینده پژوهی و مطالعات راهبردی مرکز خدمات حوزه ها ، مدیر مرکز خدمات حوزه فارس و مدیر حوزه علمیه استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، نشست هم اندیشی آینده پژوهی در حوزه علمیه با حضور حجج الاسلام و المسلمین زهرایی مدیر کل آینده پژوهی و مطالعات راهبردی مرکز خدمات حوزه های علمیه، عباسپور مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه فارس، محمودی مدیر حوزه علمیه استان و جمعی از معاونین به میزبانی مدیریت حوزه فارس برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام زهرایی گفت: ما به دنبال شناسایی مهمترین نیازهای حوزه علمیه و طلاب هستیم و همچنین با توجه به تغییرات و تحولات عصر امروز حوزه باید به آینده ای که ترسیم شده راهبری شود و این با همکاری مدیران و معاونین حوزه های علمیه تحقق می یابد.

 وی با اشاره به بیان حضرت امام (ره) که فرمود حوزه و روحانیت باید نبض جامعه را در دست داشته باشند، گفت: در حوزه باید نگاه فعال را جایگزین منفعل بودن کرد و با آسیب شناسی به موقع نیاز های جامعه هدف را برطرف کرد.

مدیرکل آینده پژوهی مرکز خدمات اظهار داشت: الگوی آینده‌پژوهی مرکز خدمات حوزه تدوین شده و با برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با اساتید و نخبگان حوزه تلاش می‌کنیم بر اساس رسالت‌های حوزه و نقش‌آفرینی طلاب در زمینه های تحصیل، تحقیق، تدریس و تبلیغ به نتایج مطلوب دست پیدا کنیم.

وی اضافه کرد: رویکرد این مرکز رسالت محور و مساله محوربوده و رویکرد کیفی را در برخواهد داشت و چشم انداز مرکز خدمات بر این اساس تدوین شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی در این دیدار گفت: حوزه علمیه خاستگاه علوم و معارف اهل بیت است و وارث میراث گرانبهایی هستیم که به عنوان یک شناسنامه پرمحتوا و غنی برای ما موجب افتخار است و همین است که رهبر انقلاب بر بازشناسی هویت دینی و ملی در حوزه تاکید دارند.

مدیر حوزه علمیه فارس اظهار داشت: حوزه علمیه فارس با قدمت ۸۰۰ ساله و با وجود شخصیت‌های بزرگ علمی صاحب مکتب است و این با تحمل سختی های علما برای حفظ این میراث گرانبها و انتقال به نسل های بعد میسر شده است.

ارسال نظرات