۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۷۴۹۳۸۹
آیت‌الله مکارم شیرازی مطرح کرد؛

قرآن و کلام اهل بیت دریای زلال و بی پایان معارف الهی

قرآن و کلام اهل بیت دریای زلال و بی پایان معارف الهی
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در پیامی به آیین افتتاحیه مسابقات سراسری قرآن کریم تصریح کرد: قرآن کریم، در جایگاه نخست و پس از آن کلام نورانی اهل بیت(ع) دریایی زلال و بی پایان از معارف الهی است که انسان برای تکامل و تعالی به آن نیازمند است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی پیامی را به آیین افتتاحیه چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش‌های معارف، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه ارسال کرد.

متن این پیان بدین شرح است:

قال رسول‌الله(ص): اِذَا التَبَسَت عَلَیکُمُ الفِتَنُ، کَقِطَعِ الَّیلِ المُظلِمِ فَعَلَیکُم بِالقُرآنِ

هنگامی که فتنه ها، هم چون پاره های شب تاریک، شما را در خود پیچید، برشماست که به قرآن تمسک جویید.

در ابتدا لازم است از همه دست‌ اندرکاران و مسئولان این مسابقات با برکت تقدیر و تشکر نمایم، و امیدوارم این برنامه گام مفیدی در جهت معرفی و انتشار معارف ناب قرآنی و روایی باشد. حقیقت این است که قرآن کریم، در جایگاه نخست و پس از آن کلام نورانی اهل بیت(ع) دریایی زلال و بی پایان از معارف الهی است که انسان برای تکامل و تعالی به آن نیازمند است.

قرآن کریم که معجزه‌ی جاودان برای همه نسل‌هاست، و همچون خورشید راه را نشان می‌دهد و نهج‌البلاغه که آن را در بلاغت و فصاحت و بیان معارف، برتر از کلام بشر دانسته‌اند و صحیفه سجادیه که زیباترین تعابیر خضوع و خشوع بندگان را در مقابل ذات پروردگار متعال در قالب مناجات‌های دلنشین آورده است، همگی در صدد نشان دادن راه سعادت و بندگی به انسان و تخلق او به اخلاق الهی و زندگی در فضای بالنده و عاری از ظلم و ستم و تشویش و اضطراب و آراسته به آرامش و نشاط، حق‌طلبی، خیرخواهی و نوع‌دوستی است.

همان برنامه‌ای که نیاز همیشه‌ی انسان‌ها خصوصا در دنیای امروز بوده و نسخه‌ی رهایی بشر از مصائب و دردهایی است که امروزه دچار آن است، البته دست یافتن به این معارف و بهره‌ بردن از آن، نیازمند آشنایی، فراگیری، انس و همراهی و سپس عمل و به کارگیری آن است؛ امیدوارم همه‌ی ما و خصوصا جوانان عزیز بیش از پیش، با این معارف آشنا شده و زندگی خود را بر اساس آن سامان دهند؛ بار دیگر ضمن تشکر از همه مسئولین برگزاری و شرکت‌کنندگان در این مراسم، توف

میثم صدیقیان
ارسال نظرات