۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۷۴۹۴۷۸
رئیس مجمع نمایندگان طلاب:

دریافت علوم وحیانی، رزق خداوند برای عالمان است

دریافت علوم وحیانی، رزق خداوند برای عالمان است
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در مراسم رونمایی از کتب حجت الاسلام والمسلمین فرزی، وی را از اساتید برجسته حوزه دانست و رزق عالمان را در علوم وحیانی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از کتب حجت الاسلام فرزی نماینده طلاب اسفراین، شیروان و فاروج در مجمع نمایندگان طلاب پیش از ظهر امروز در دبیرخانه مجمع برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدجلال رضوی مهر رئیس مجمع نمایندگان طلاب در این مراسم اظهار داشت: در احادیث ائمه از عقل به عنوان چیزی که می توان جنت را با آن کسب کرد یاد شده و اساتیدی در این میدان با استفاده از معارف اهل بیت دست به قلم می برند که علما و علمداران معارف اهل بیت مراجع، علما و اساتید حوزه علمیه هستند.

وی در ادامه تولیدات علمی حوزه های علمیه را میراث ماندگاری از احادیث و روایات دانست و اظهار داشت: اگر در روزگاری اصحاب سقیفه تصمیم گرفتند احادیث را بسوزانند و کلید انحراف را زدند اما امروز به فضل الهی شاگردان مکتب اهل بیت سختی و حتی شهادت را به جان خریدند و چنین میراث گرانبهایی به جا گذاشتند.

وی با اشاره به سوزاندن آیت الله عبدالصمد همدانی به همراه کتابخانه اش، اظهار داشت: کتابخانه های زیادی سوزاندند تا علوم اهل بیت(ع) را از بین ببرند اما این علوم ماند؛ حجت الاسلام والمسلمین فرزی از اساتید حوزه علمیه در امتحان خبرگان دوره گذشته مورد قبول قرار گرفت اما شرکت نکرد و به من پاسخ داد که وقتی به اندازه نیاز افرادی حضور دارند، احتیاجی به وی نیست که این امر نشان دهنده اخلاص این استاد حوزه است؛ تلخیص کتاب کفایه توسط این استاد به زیبایی نوشته شده و باید بگویم که آقای فرزی مانند بسیاری از اساتید حوزه، مظلوم واقع شده است.

وی قلم حجت الاسلام والمسلمین فرزی را رسا و توانمند دانست و ادامه داد: خداوند رزق عالمان را دریافت های علوم وحیانی قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی فرزی خراسانی استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با نام بردن از کتب رونمایی شده، چکیده کفایه را برای طلابی که شاغل بوده اما دغدغه تحصیل علم را دارند مناسب دانست و چکیده نویسی را سخت تر از نگارش شرح عنوان کرد.

در این مراسم از کتب «انتظار سبز»، «چکیده صمدیه»، «تفسیر قرآن کریم»، «چکیده کفایه» و «الآراءالمختلفه الاصولیه» رونمایی شد.

ارسال نظرات