۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۷۴۹۴۸۵
نماینده ولی فقیه در اصفهان تأکید کرد؛

لزوم تقویت فعالیت های طلاب در مدارس

لزوم تقویت فعالیت های طلاب در مدارس
آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه خود عالم باید از خودش نور داشته باشد، بر لزوم تقویت فعالیت های طلاب در مدارس تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در اصفهان صبح امروز در پانزدهمین هم‌اندیشی ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش که در سالن جلسات خانه معلم شماره یک قم برگزار شد، با اشاره به این که باید قبل از عمل به دین، علم به دین داشته باشیم اظهار داشت: داشتن علم به مسائل دینی، لازمه عمل به دین است و اگر کسی به مسائل دینی علم نداشته باشد در عمل به دین نیز دچار مشکل خواهد شد.

وی افزود: تمام ایرادات و ذهنیت های فاسد افراد نسبت به دین و آموزه های دینی، به عدم علم افراد از دین بر می گردد و به همین خاطر است که در فرامین اسلامی در اصول دین باید خود افراد، تحقیق کرده و به اصول دین اعتقاد پیدا کنند که این مسئله نشان از این دارد که علم مقدمه عمل است.

امام جمعه اصفهان بیان داشت: باید در آموزش و پرورش و عمل به دینداری دانش آموزان در مدارس معلومات دینی لازم به دانش آموزان رسانده شود که متأسفانه این مسئله یا به دلیل نداشتن روش دینی از سوی مسئولان مربوطه و یا به دلیل بی اهمیت بودن مسائل دینی در مدارس و مشکلات دیگر، اطلاعات لازم دینی به دانش آموزان انتقال داده نمی شود.

وی با اشاره به اجرای طرح خوب طرح امین و فعالیت موثر طلاب در مدارس آموزش و پرورش اظهار داشت: باید در این طرح توجه شود که طلاب و فضلای حوزه در این مسیر قابلیت های لازم از لحاظ علمی و توانایی های تربیتی را داشته باشند تا بتوانند همچون خورشید نورافکنی های لازم را داشته باشد.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به این که اقدامات تربیتی و معنویی امروز با دوران قبل از انقلاب قابل قیاس نیست اظهار داشت: امروز با وجود این که چهل سال فرزندان ما با فضای مجازی مشغول شده و گرفتار این مسئله شده اند اما با این وجود وضعیت معنویت امروز با وضعیت قبل از انقلاب اسلامی بسیار متفاوت و غیرقابل قیاس است.

ارسال نظرات