۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۷۴۹۴۹۵
حجت الاسلام والمسلمین فرزی:

کتب معاصر حوزه علمیه قم ظرفیت جهانی شدن را دارند

کتب معاصر حوزه علمیه قم ظرفیت جهانی شدن را دارند
استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به کتب منتشر شده در حوزه علمیه قم، این منابع را دارای ظرفیت ایجاد تحول در سطح ملی و بین المللی دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی فرزی خراسانی استاد حوزه علمیه قم و نماینده طلاب اسفراین، فاروج و شیروان در مجمع نمایندگان طلاب پیش از ظهر امروز در دبیرخانه این مجمع اظهار داشت: امکانات کمی وجود دارد اما مدیریت بسیار مهم است زیرا اگر امکانات زیادی هم فراهم باشد، بدون مدیریت خروجی حاصل نمی شود.

وی در این مراسم که به هدف رونمایی از کتب نگارش شده خود برگزار شده بود با اشاره به کتاب تفسیری، اظهار داشت: در ابتدای سوره مبارکه قلم از حرف مقطعه «ن» استفاده شده که در کتاب خود 11 قول در خصوص آن آورده ام و به قول علامه طباطبایی به عنوان قوی ترین قول اشاره کرده ام؛ در هر سوره ای که با حرف مقطعه آغاز شده است نشان می دهد که این حرف با کلمات داخل آن سوره ارتباط قوی دارد. انسان از شگفتی های لفظی و معنوی قرآن می تواند روح خود را شاد کند و با خدای خود رابطه برقرار کند.

حجت الاسلام والمسلمین فرزی قسم خوردن را به هدف باارزش جلوه دادن چیزی عنوان کرد و اظهار داشت: ما مأمور هستیم افکار ناب خود را به سادگی با گفتار زیاد دچار ضایعات نکنیم و همچنین وظیفه داریم دانسته های خود را به دیگران نیز منتقل کنیم، از این رو نیاز است که راه اعتدال را در پیش بگیریم.

وی با اشاره به کتب رونمایی شده، بروزرسانی متون حوزوی و روش های علمی را امری ضروری دانست و تأکید کرد: در حوزه علمیه معاصر قم کتاب هایی نوشته شده که ظرفیت جهانی شدن و ایجاد تحول را دارند؛ باید علوم به روز رسانی شود و برای همه طلاب متون مناسبی دیده شود. عمده وقت خود را به صورت متمرکز به علم پرداختم و از اساتید خود آموختم برای علم آموزی باید از بسیاری امور صرف نظر کرد.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: توجه کردن، به جان علوم سبب می شود که طلبه بتواند در مدت کوتاهی خود را آماده پذیرش دروس خارج کند.

وی همچنین از حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر و تلاش های وی در مقام ریاست مجمع تشکر می کنم که با روح بخشندگی امور را پیگیری را می کنند.

ارسال نظرات