۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۲۴۳۶۷۰
استاد سطح عالی حوزه مطرح کرد؛

ضرورت بازنگری عمیق و اساسی در کتب درسی حوزه

خبرگزاری رسا ـ استاد سطح عالی حوزه گفت: مطالب دروس حوزوی به گونه ای است که طلبه دچار سردرگمی می شود؛ این در حالی است که طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب مطالب دروس حوزوی به گونه ای باید باشد که طلاب در مطلب معطل نمانند و زمان خود را برای بازکردن قفل کلمه ها از بین نبرند.
تحول
حجت الاسلام ابوالفضل رهنما استاد سطح عالی حوزه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا نا مشهود بودن حرکت نظام مند از طرف حوزه در امر آموزش را مورد توجه قرار داد و گفت: حرکتی خود جوش در مدارس خارج از حوزه و حوزه های آزاد دیده می شود که در حوزه های زیر نظر مرکز مدیریت دیده نمی شود؛ این برنامه ها طلاب را به سمت پژوهش و تحقیقات پیش می برد و به تحصیل سؤال محوری بر پایه تحقیق هدایت می کند.
 
استاد سطح عالی حوزه متون درسی حوزوی را بسیار سنگین توصیف کرد و اظهار داشت: مطالب دروس حوزوی آنچنان سخت است که طبق سخن رهبر معظم انقلاب مطالب دروس حوزوی آنقدر باید آسان باشد که طلاب در مطلب معطل نمانند و زمان خود را برای بازکردن قفل کلمه ها از بین نبرند.
 
حجت الاسلام و المسلمین رهنما ادامه داد: البته که متون در دست، متونی هستند که جایگزینی آنها بسیار سخت است شیخ انصاری در یک سطر 17 رفرنس معرفی می کند و از دست دادن چنین کتابی در صورت احتمال تنزل به متنی با سطح پایین تر اشتباه است.

 

 وی اساتید را به تدریس سؤال محور دعوت کرد و گفت: نقش استاد آن است که یک تحریک علمی داشته باشد؛ طلبه را به سمت جستجو و تحقیق با استفاده از سؤال تشویق کند.
 
استاد سطح عالی حوزه گفت: متأسفانه تاکنون هیچ گونه مشورت و یا نظر خواهی از اساتید حوزه برای پیگری امور آموزشی و همچنین تحول از سوی تصمیم گیران و تصمیم سازان حوزه صورت نگرفته است و این نشان از بی توجهی به اساتید و تحول مورد نظر رهبر انقلاب است.
 
وی مجمعی متشکل از دویست تا سیصد استاد حداقل دارای تجربه بیست تا سی ساله را دارای توانایی کامل کردن طرح تحول در حوزه دانست و اظهار داشت: تحول خودجوش با مدیریت صحیح بهتر از تحول اداری و اجرایی است./836/ت302/ج
 
ارسال نظرات