۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۷۴۹۵۱۲

گزارشی اجمالی از نشست علمی «قرائات، حجیت و اعتبار، سازگاری با عدم‌تحریف»

گزارشی اجمالی از نشست علمی «قرائات، حجیت و اعتبار، سازگاری با عدم‌تحریف»
شست علمی «قرائات، حجیت و اعتبار، سازگاری با عدم‌تحریف» از سلسله جلسات آموزشی گروه قرآن و حدیث مرکز ملی پاسخگویی با ارائه حجت الاسلام محمد امینی‌تهرانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، توسط گروه قرآن و حدیث مرکز ملی پاسخگویی، نشست علمی با موضوع «قرائات، حجیت و اعتبار، سازگاری با عدم‌تحریف» با ارائه حجت الاسلام و المسلمین محمد امینی‌تهرانی برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام امینی با اشاره به مبانی و علم قرائات و نیز اصطلاح قرائت در زمان پیامبر اکرم صل الله‌علیه‌و‌آله، موارد ده‌گانه علوم و فنون قرائات را تبیین کرد.

وی با بیان اینکه قرائات سبعه یا عشره، اشتراک بیش از 90 درصدی دارند گفت: اولا موارد اختلاف هم به اختلاف در لهجه بر می‌گردد، موارد اختلاف غیر لهجه‌ای هم از نظر معنایی با هم سازگارند و اختلافی ندارند، ثانیا همه قرائات با سیاهه مصحف، مطابق هستند؛ از این رو قرائت پیامبر اکرم، نزد ما موجود است و اختلاف قرائات با قول به عدم تحریف ناسازگاری ندارد.

حجت الاسلام امینی در ادامه به قرائت حفص از عاصم پرداخته و کم لهجه‌ترین بودن، فصاحت و بلاغت عالی، سادگی برای حفظ، رسیدن سند به امام علی علیه‌السلام، و... را از ویژگی‌های این قرائت برشمردند.

ارسال نظرات