۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۷۴۹۵۸۲
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

ایران اسلامی باید در همه شاخه های قرآنی در جهان نمونه باشد

ایران اسلامی باید در همه شاخه های قرآنی در جهان نمونه باشد
حجت الاسلام والمسلمین خاموشی با اشاره به این که انتظار رهبر انقلاب تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور است، گفت: ایران باید در همه شاخه های قرآنی از جمله تلاوت و حفظ در جهان نمونه باشد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی در آیین اختتامیه و تجلیل از برترین های بخش معارفی مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه که در سالن همایش امامزاده سیدعلی(ع) قم برگزار شد، با بیان اینکه آنچه امروز در غزه اتفاق می افتد مایه تاثر مقام معظم رهبری است اظهار داشت: معظم له می فرمایند با آپارتاید و رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار نمی کنیم و ایشان در عمل همواره نماد فلسطینی ها برای مبارزه با رژیم صهیونیستی که چفیه است را بر گردن خود می اندازند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: قرآن می‌ فرماید اگر کافران دست بر سرزمین شما بگذارند تا انتها دشمنی می کنند و در این بین افرادی چون حاج قاسم سلیمانی اسلحه به دست می شوند که با کافران با جان و دل مقابله کنند.

وی گفت: امروز مشی مقاومت طلبانه سردار دل ها به فلسطین رسیده که برادران ما در غزه می گویند سردار قاسم سلیمانی شهید اقصی و فلسطین است و این بر مبنای خط مبارزه ای می باشد که امام خمینی(ره) آن را ترسیم کردند.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی افزود: آرمان انقلاب اسلامی این است که جهان را بر اساس انسان های مومن و فهیم و بر اساس معارف قرآنی بسازیم.

وی در ادامه به نظر عالی رهبر انقلاب در مورد قرآن کریم اشاره کرد و گفت: ایشان مدبرانه جلسات قرآن را پیگیری فرموده و عنوان می کنند ۱۰ میلیون حافظ قرآن باید در کشور داشته باشیم و ایران باید در همه شاخه های قرآنی از جمله تلاوت و حفظ در جهان نمونه باشد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: انقلاب اسلامی شعار حکومت بر اساس دین را مطرح کرد و امام راحل از همان بدو ورود به ایران در بهشت زهرا فرمودند دولت تعیین می کند و خیلی ها توقع این اعلام امام را نداشتند ولی اکنون بیش از چهار دهه از انقلاب گذشته است و رهبری معظم انقلاب سند گام دوم را تحویل همه ما دادند.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی ادامه داد: صدر و ذیل بیانیه گام دوم، پیش رو بودن اسلام و انقلاب در جهان معاصر و قدرت پیدا کردن انقلابیون است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: برگزاری بخش معارفی قرآن کریم بدین معناست که همه اقشار جامعه از حوزویان، دانشگاهیان و دانش آموزان ما قرآنی باشند.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی اضافه کرد: پیشنهادی که داوران و محققان بخش معارفی مسابقات قرآن کریم برای بین المللی برگزار شدن آن دادند قابل بررسی می باشد و امید است مقدمات لازم برای ایجاد یک جریان بین المللی در زمینه معارف قرآن مهیا شود.

برگزیدگان بخش معارفی مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه بعد از چهار روز رقابت امروز در قم معرفی شدند.

گفتنی است این مسابقات از سه شنبه گذشته در قم آغاز شده بود و ۷۷ نفر از برادران و خواهران که به مرحله نهایی راه یافته بودند به مدت چهار روز با یکدیگر رقابت کردند. مسابقات در سه بخش معارف قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه برگزار شد.

ارسال نظرات