۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۷۴۹۶۰۱
تحلیلگر یمنی:

حمله به یمن عزم ما را برای محو آمریکا و صهیونیسم از منطقه جدی‌‌تر کرد

حمله به یمن عزم ما را برای محو آمریکا و صهیونیسم از منطقه جدی‌‌تر کرد
تجاوز آمریکایی-انگلیسی-صهیونیستی به یمن عامل نابودی رژیم ضعیف صهیونیستی، پایان‌بخش حضور آمریکا در خلیج‌فارس، سرنگونی قدرت‌های استکباری و سرسپردگان آن‌هاست.

فرمانده نیروی هوایی آمریکا در غرب آسیا اعلام کرد، با بیش از ۱۰۰ موشک هدایت‌شونده از هوا و دریا به ۶۰ هدف در ۱۶ پایگاه نیروهای انصارالله یمن حمله کردند و مراکز فرماندهی، انبارهای مهمات و سامانه‌های پرتابی را هدف قرار دادند.

سخنگوی انصارالله یمن در واکنش به این حملات از ادامه هدف قرار دادن کشتی‌های صهیونیستی خبر و هشدار داد، کسانی که دریای سرخ را نظامی کردند، عواقب آن را خواهند دید. نیروهای مسلح یمن پاسخ اولیه را انجام و به‌زودی پاسخ را گسترش خواهد داد.

طبق اعلام انصارالله یمن، هیچ ائتلافی در دریای سرخ وجود ندارد و تنها متجاوزان آمریکایی-انگلیسی هستند که پاسخ دریافت می‌کنند. کشورهایی که نامشان به‌عنوان مشارکت‌کننده در ائتلاف برده شد، به یمنی‌ها اطمینان دادند در حمله آمریکا و انگلیس شرکت نکرده‌اند. 

محمدعلی الحوثی، عضو شورای سیاسی عالی یمن در جمع میلیونی تظاهرکنندگان صنعا گفت: ملت یمن همواره یاور و پشتیبان ملت فلسطین باقی خواهد ماند. آمریکا دشمن ملت‌ها و خود تروریسم است.

وی افزود: سخنان رهبر انقلاب یمن را به خوبی بخوانید تا بدانید پاسخ جمهوری یمن در راه است. آمریکا می گوید از خود دفاع می کند، آیا ما به جزایر و سواحل آمریکا حمله کرده ایم یا  آمریکا به کشورمان حمله کرده است. از تمام کسانی که تجاوز آمریکایی-انگلیسی به یمن را محکوم کردند، تشکر می کنیم.

حمید عبدالقادر، تحلیلگر امور راهبردی یمن درباره حمله متجاوزان آمریکایی-انگلیسی به خاک یمن به خبرنگار «راهبرد معاصر» گفت: متجاوزان آمریکایی-انگلیسی-صهیونیستی 73 حمله هوایی به چهار شهر محاصره شده یمن انجام دادند. بی تردید پاسخ صنعا به مواضع و اهداف صهیونیستی، آمریکایی و انگلیسی تکان دهنده، کوبنده و ویرانگر خواهد بود و دامنه آن تمام کشورهای حامی ائتلاف آمریکایی را دربر خواهد گرفت. 

وی افزود: حمله آمریکا و انگلیس به یمن بیانگر حمایت و پشتیبانی آنها از رژیم صهیونیستی و مقابله با حمایت ملت یمن از موضوع فلسطین است. قاطعانه می‌گویم، یمن از تصمیم خود مبنی بر ضربه زدن به رژیم صهیونیستی و هدف گیری تمامی کشتی های صهیونیستی کوتاه نمی‌آید و به این عملیات ادامه می دهد. 

تحلیلگر امور راهبردی یمن عنوان کرد: علاوه بر حمله به اهداف صهیونیستی، از این پس یمن مواضع آمریکا و انگلیس را با هدف پایان دادن به حضور آمریکا در خلیج فارس به بانک اهداف خود می‌افزاید. بستن تنگه باب المندب، قطع مسیر دریانوردی بین المللی و محاصره اقتصادی دنیا هدف ماست و هر که می‌گوید دروغ می گوییم، می‌تواند رایگان امتحان کند، زیرا درگیری ما بر سر مبارزه برای بقاست، انتخاب ما پیروزی یا شهادت است.

عبدالقادر گفت: بگذارید تاریخ ثبت کند، تجاوز آمریکایی-انگلیسی-صهیونیستی به یمن عامل نابودی رژیم ضعیف صهیونیستی، پایان دهنده حضور آمریکا در خلیج فارس، سرنگونی قدرت‌های استکباری و سرسپردگان آنها ازجمله دولت‌هایی است که از روند عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی حمایت می‌کردند. 

وی تأکید کرد: با حمله متجاوزان به یمن، تحولی بین‌المللی ایجاد خواهد شد و کشورهای منطقه و جهان پرچم یمانی، همان پرچم پیروزی را خواهند دید. ما در تدارک برقراری حکومت عدل الهی و حکومت صلح در جهان هستیم. 

منبع: فارس
برچسب ها: یمن آمریکا انگلیس
ارسال نظرات