۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۷۴۹۶۵۰
انتخابات نگاشت (۴)؛

باز هم روحانی می آید؟!

باز هم روحانی می آید؟!
روحانی، پرزیدنت دولت تدبیر و امید در محفلی که به مناسبت سالگرد درگذشت مرحوم هاشمی رفسنجانی برگزار شده بود به یکی از توصیه‌های او اشاره می‌کند که در این شماره از انتخابات نگاشت، پاسخی نسبت به ادعاهای او داده‌ایم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، روحانی، پرزیدنت دولت تدبیر و امید در محفلی که به مناسبت سالگرد درگذشت مرحوم هاشمی رفسنجانی برگزار شده بود به یکی از توصیه‌های او اشاره می‌کند و می‌گوید: «این توصیه هاشمی رفسنجانی به همه یارانش و به همه دوستداران انقلاب است که هیچ‌گاه از صحنه سیاست، از صحنه پیشرفت کشور و از صحنه حل مشکلات جامعه پا پس نکشیم و در صحنه باشیم و بمانیم.» سخنی که روحانی مطرح می‌کند، نمکی است بر تمام زخم‌های التیام نیافته مردم ایران. هنوز بسیاری از مفاسد اقتصادی که از دولت روحانی شکل گرفته‌اند به طور کامل توسط دولت آیت الله رئیسی شناسایی و به قوه قضاییه جهت برخورد معرفی نشده‌اند. حتی هنوز ابعاد پرونده فساد اقتصادی که در سال 1397 توسط تیم برادران در سایه دولت تدبیر و امید رقم خورده بود، مورد بررسی و واکاوی قرار نگرفته است.

البته از شورش های خیابانی در ماجرای فتنه بنزینی که از شاهکارهای دولت روحانی بود و ترک فعل های فراوان او که در مصاحبه های مفصل به آن پرداخته ایم و بسیاری از خبط و خطاهای دیگرش نیز نباید گذشت.

آقای روحانی چطور به خود اجازه می‌دهد با وجود تمام اتفاقات ناگواری که رقم زده است، پشت تریبون قرار بگیرد و برای مردم از در صحنه بودن سخن بگوید؟ اصلاح طلبان نزدیک به 35 سال صحنه را در دست گرفته بودند؛ اما چه کارنامه و خروجی برای کشور برجای گذاشته‌اند؟ حداقل این 35 سال تلاش و فعالیت اصلاح طلبان در عرصه‌های مختلف کشور چه عوایدی برای مردم داشت؟ امروز بسیاری از مشکلات نتیجه و حاصل رفتارهای غلط سران اصلاح طلبی است که امروز هاشمی رفسنجانی یکی از مسببان و عاملان اصلی ایجاد آن است.

روحانی پای وقاحت را فراتر گذاشته و در بخشی دیگر از سخنرانی خود می‌گوید: «به سال ۶۲ رسیدیم و اکنون یک نفر باید مسئولیت میدان جنگ و مبارزه با متجاوزین را تنهایی بر دوش گیرد.» بله، تنها کسی که در میدان خوراندن جام زهر به امام خمینی، به خوبی تلاش و فعالیت می‌کرد، هاشمی رفسنجانی و شما بودید. آقای روحانی چه خبر از آمیرام نیر؟

روحانی در این مراسم سخن از حمایت مردمی زده و فرق دولت خود با دولت مستقر را در حمایت مردم عنوان کرده است. البته دروغ و ندیدن واقعیت ها عادت روحانی شده؛ بهتر است او فیلم استقبال های مردمی در سفرهای استانی خود را با استقبال مردم از آیت الله رئیسی مقایسه کند.

اوج ماجرا اینجاست روحانی رشادت‌های شهیدان باکری و همت در عملیات غرورآفرین خیبر و حتی عملیات بزرگ والفجر هشت را نیز به نام هاشمی رفسنجانی می‌نویسد. مگر به یاد ندارید که حاج احمد متوسلیان در مورد آن دو چه گفته بود؟ شما را چه به جنگیدن، طراحی و اجرای عملیات؟ آری دقیقاً این سخن شما همان گافی است که گفتید مردم تلاش کنند تا ما به اهدافمان برسیم. آری، همه تلاش کردند تا شما امروز به اهداف‌تان برسید!

امروز اهداف حضرات اصلاح طلب در کشور، که تیغ خود را برای آن تیز کرده‌اند، انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است. البته هرچند که از شورای محترم نگهبان انتظار می‌رود با توجه به بیش از 700 هزار شکایت مردمی و دیگر شکایات مطرح شده و ابهامات موجود نسبت به روحانی، نسبت به صلاحیت ایشان تصمیم قاطع و صحیحی را بگیرند؛ اما بایستی مردم بدانند که چه گروه و جماعتی سال‌هاست که با دروغ‌هایشان، کشور را صدها سال به عقب انداخته‌اند و در گروی عملیات‌ها و بازی‌های روانی می‌کوشند تا بار دیگر افتضاح تدبیر و امید را در کشور رقم بزنند.

انتخابات جای ماست فروشان و ماست مالی کنندگان نیست؛ بلکه انتخابات عرصه‌ای برای رقابت کسانی است که خالصانه با هدف خدمت برای مردم و با کارنامه‌ای روشن و درخشان می‌خواهند در عرصه‌ای کلان وارد شوند؛ نه کسانی که پرونده‌ای سیاه‌تر از ذغال دارند که هیچ نقطه روشنی در آن یافت نمی‌گردد.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات