۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۳۱۷۶۰۹

رمزگشایی از چرایی دخالت آشکار غرب در انتخابات

خبرگزاری رسا ـ تبلیغ لیست مربوط به آقای هاشمی رفسنجانی برای انتخابات مجلس خبرگان در شبکه بی‌بی‌سی و رادیو فردا و جریان‌های ضدانقلابی حامی فتنه سبز در حمایت از تحرکات انتخاباتی ائتلاف اصلاح‌طلبان و دولت و در عین تأکید بر جلوگیری از رأی‌آوری چهره‌های شاخص ولایتمدار و انقلابی در این دو مجلس، نشانگر تغییر استراتژی غرب در نحوه برخورد با محیط داخلی ایران است.
پروژه نفوذ

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا، تبلیغ لیست مربوط به آقای هاشمی رفسنجانی برای انتخابات مجلس خبرگان در شبکه بی‌بی‌سی و رادیو فردا و خط خبری این دو رسانه و دیگر رسانه‌های مرتبط با بیگانگان و جریان‌های ضدانقلابی حامی فتنه سبز در حمایت از تحرکات انتخاباتی ائتلاف اصلاح‌طلبان و دولت و در عین تأکید بر جلوگیری از رأی‌آوری چهره‌های شاخص ولایتمدار و انقلابی در این دو مجلس، نشانگر تغییر استراتژی غرب در نحوه برخورد با محیط داخلی ایران است، چراکه با توجه به روحیه استکبارستیزی قاطبه مردم ایران و تجربه تلخی که مردم ایران از دخالت‌های گذشته دولت‌های استکباری در امور داخلی ایران دارند، به طور معمول آنها نمی‌بایست اینگونه آشکارا به حمایت از جریان اصلاح‌طلب و حامی دولت در آستانه دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ورود پیدا کنند و می‌بایست همچون گذشته در عین ادعای بی‌طرفی از کنایه و استعاره در حمایت از این جریان بهره می‌گرفتند. چرایی این تغییر راهبرد را در چند گزاره می‌توان مورد بررسی قرار داد.

 

1 ـ نظام سلطه تاکنون تمامی روش‌های ممکن را برای مقابله و مهار حرکت انقلاب اسلامی ایران تجربه کرده و به رغم هزینه‌های زیاد انسانی و مادی که بر مردم ایران تحمیل کرده است، از اقدامات خود طرفی نبسته و ایران اسلامی توانسته است در برابر تمامی این سناریوها (توطئه‌های امنیتی،‌تحمیل جنگ، تحریم‌های فلج‌کننده اقتصادی و کودتاهای رنگین و ...) ثبات و استقلال سیاسی خود را حفظ کرده و حرکت انقلابی خود را همچون روزهای آغازین با ثبات بر اصول و آرمان‌ها ادامه دهد.

 

2 ـ برآوردهای غرب از نتیجه انتخابات 92 و ذهنیت ناشی از مواضع برخی مسئولان در روند مذاکرات هسته‌ای، این تصور را در سلطه‌گران ایجاد کرده بود که ورود ایران در عرصه مذاکرات هسته‌ای ناشی از ضعف بوده، لذا آنها توانستند در این روند به مرور مطالبات خود را افزایش دهند، به طور مثال وقتی آلمانی‌ها مواضع حقیرانه ایران در استمداد از فرانسوی‌ها برای کمک به اشتغال و رفع بیکاری در ایران را می‌بینند، برای بازگشت کمپانی‌های آلمانی به عرصه اقتصاد ایران، شرط شناسایی رژیم صهیونیستی و تغییر راهبرد ایران در مواجهه با این رژیم را مطرح می‌کنند و این در حالی است که به دلیل محرمانه ماندن مفاد قراردادهای منعقده با فرانسوی‌ها، معلوم نیست که چه تعهداتی در این مسیر داده شده است.

 

3 ـ مانع‌تراشی امریکایی‌ها در مسیر اجرایی شدن توافقات مذکور که مورد تأکید اغلب شرکت‌ها و دولت‌های اروپایی قرار گرفته است، در کنار مداخله آشکار در مسیر انتخابات و حمایت از لیست‌های خاص نشان دهنده این است که غرب صحنه بازی را عوض و عملاً استراتژی شرطی‌سازی برجام با نتیجه انتخابات را آشکار کرده است. اما تلخ‌تر از آن این است که در عرصه داخلی جریان‌های اصلاح‌طلب و حامی دولت نیز در تبلیغات داخلی انتخابات،‌حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را منوط به رأی به این لیست‌ها کرده‌اند.

 

4 ـ تحرکات اخیر برخی دولتمردان و رسانه‌های زرد در «بزک»‌سازی غرب و «منجی‌نمایی» دولت‌های غربی برای حل مشکلات اقتصادی به جای توجه به ظرفیت‌های درونی که از ماه‌ها قبل آغاز شده در همین راستا قابل درک است و جالب این است که بعد از این حرکت‌های مداخله‌جویانه رسانه‌های وابسته به سازمان‌های جاسوسی انگلیس و امریکا در انتخابات ایران تاکنون هیچ واکنشی از سوی وزارت خارجه، سخنگوی دولت و ... صورت نگرفته است.

 

5 ـ گزاره‌های فوق اهمیت انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را بیش از پیش آشکار می‌کند. شکل‌گیری مجلسی غربگرا و یا خبرگانی که تصمیمی در مغایرت با حرکت انقلاب اتخاذ کنند، در کنار عملکرد و مواضع منفعلانه برخی مسئولان اجرایی در برابر غرب که وادادگی آنها حداقل در ماه‌های اخیر عاملی مهم در تحقق نیافتن اقتصاد مقاومتی بوده است، می‌تواند تصویری از نظام مطلوب غرب در آینده را ایجاد کند، نظامی که شاید شکل ظاهری آن به نام جمهوری اسلامی حفظ شده باشد، اما با ماهیت حقیقی، اصول و آرمان‌ها و ... فاصله گرفته باشد و به همین دلیل است که برخلاف گذشته غرب نسبت به انتخابات آینده امیدوارتر شده و به تعبیری «رو» بازی می‌کند.

 

6 ـ شرایط فوق مسئولیت نیروهای مؤمن به انقلاب اسلامی را بسیار سنگین‌تر کرده است. عرصه انتخابات نشان دهنده این است که مسئله رقابت فراتر از رقابت درون خیمه انقلاب است، لذا در این شرایط دیگر مجالی برای رقابت‌های درون بخشی باقی نمی‌ماند و در حالی که دشمنان تمام ظرفیت خود را برای مصادره انقلاب از این مسیر بسیج کرده‌اند و شب و روز نمی‌شناسند، نیروهای مؤمن به انقلاب نیز باید با تمام ظرفیت وارد صحنه شوند و البته ظرفیت‌های درونی بیانگر این است که شکست این استراتژی دشمن نیز همچون گذشته دور از انتظار نیست./998/102/ب3

 

منبع : روزنامه جوان

ارسال نظرات