۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۷۴۹۸۲۹

شوک بزرگ موشکی به صهیونیست‌ها صد روز پس از جنگ علیه غزه

شوک بزرگ موشکی به صهیونیست‌ها صد روز پس از جنگ علیه غزه
حملات شدید موشکی از غزه به شهرک‌های صهیونیست نشین آنهم صد روز پس از حمله تل آویو، به شدت محافل صهیونیست را به شوک فرو برده و آن‌ها را سردرگم کرده است.

به نقل از رای الیوم، حملات شدید موشکی از شمال غزه، به شدت مقامات صهیونیست را شوکه کرده و انتقاد محافل صهیونیست را به دنبال داشته است.

این حملات بسیار شدید شهرک‌های صهیونیست نشین واقع در شرق غزه را هدف قرار داد و گنبد آهنین به شدت برای مقابله با آن فعال شد. نکته مهمی که محافل امنیتی رژیم صهیونیستی نیز به آن اذعان کردند، شلیک این موشک‌ها از مناطقی بود که تیپ گولانی از آن عقب نشینی کرده بود.

به نوشته رای الیوم، ساعاتی پس از آنکه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از پایان عملیات زمینی در شمال غزه خبر داد، حجم انبوهی از موشک به سمت «اشدود» و دیگر شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال غزه شلیک شد.

پس از این حمله بود که صهیونیست‌ها از خود پرسیدند که با توجه به تداوم حملات موشکی فلسطینیان، فایده حمله زمینی چه بود؟!

رای الیوم ادامه داد: محافل صهیونیست خواستار تشدید جنگ و بی توجهی به خواسته واشنگتن در کاهش درگیری هستند و این در حالی است که اختلافات در شورای جنگ میان «بنی گانتس» و «گادی آیزنکوت» از یکسو و «یوآو گالانت» و «بنیامین نتانیاهو» از سوی دیگر تشدید شده است. گروه اول خواستار بازنگری نظامی و باز کردن باب مذاکره درباره بازگشت اسیران است و گروه دوم مصمم بر ادامه رویکرد جنگ تا تحقق اهداف آن است. گروه اول اعتمادی به دیگری ندارد.

بر اساس همین گزارش، «تامیر عیدان» رئیس شورای شهرک‌های صهیونیست نشین سدیروت/ النقب، کابینه و شورای جنگ رژیم صهیونیستی را مخاطب قرار داده و گفت: آنچه به صورت ما سیلی می‌زند، این است که می‌گویند امکان بازگشت به زندگی عادی و مدارس و گشودن آن وجود دارد. ما روزی بیدار می‌شویم که حماس آنچه را که می‌خواهد بار دیگر انجام می‌دهد. حماس موشک زیادی بر سر ما می‌ریزد.

«آلموگ بوکر» تحلیلگر کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم گفت: شلیک این حجم از موشک نشان موفقیت جنگ نیست، این نشانه بازگشت به قبل از هفتم اکتبر است، آنوقت از شهرک نشینان می‌خواهید که به منازل خود بازگردند؟

رای الیوم نوشت: شوک وارده از شمال غزه، انتقاد‌ها و سرخوردگی از جنگ و اذعان به تحقق نیافتن اهداف جنگ را به دنبال داشته است. سردرگمی در اسرائیل حکمفرماست و از نگاه کارشناسان، این سرآغاز شکستی است که تاوان سنگینی برای رژیم اسراییل به همراه دارد.

برچسب ها: صهیونیست موشک جنگ
ارسال نظرات