۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۷۴۹۸۶۸

گزارشی از دیدار استاندار قم با مدیر حوزه های علمیه خواهران

گزارشی از دیدار استاندار قم با مدیر حوزه های علمیه خواهران
استاندار قم با حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، مدیر حوزه های علمیه خواهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، سید محمد آقامیری، استاندار قم در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این که مشکلات کشور با کار جهادی حل می شود، اظهار داشت: ما ۲ کار جهادی را پیش روی خود  قرار دادیم یکی جهاد خدمت که حل مشکلات در شهرها، روستاها و به ویژه مشکلات مردم است و دوم جهاد فرهنگی در همه عرصه های موجود.

وی افزود: ما اعتقاد داریم که حرم حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و مراکز دینی در قم کانون گسترش دین و فرهنگ در عرصه ملی و بین المللی هستند و با توجه به این که ما میهمانانی از ۱۲۰ کشور و بیشتر در قم داریم و این افراد سفیران انتقال، دین، فرهنگ، انقلاب و سبک زندگی ما به کشورهای خود هستند؛ لذا باید این کانون دین و فرهنگ را تقویت کنیم.

استاندار قم ادامه داد: یکی از کارهایی که شروع کردیم و نیازمند یاری نهادهای فرهنگی و دینی همچون حوزه های علمیه خواهران هستیم، این است که ما باید یک برنامه فرهنگی ۵ تا ۲۰ ساله برای کودکان، نوجوانان و جوانان داشته باشیم تا بتوانیم اثرگذاری کنیم، چون کار فرهنگی نیاز به استمرار دارد تا اثرگذار باشد؛ لذا ما باید برای یک کودک ۵ ساله تا جوان ۲۵ ساله برنامه داشته باشیم.

وی با بیان این که امسال یک کار شاخص فرهنگی در بحث راهیان نور انجام دادیم و آن اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی بود، خاطرنشان کرد: امسال ۱۵ میلیارد تومان بودجه برای این موضوع گرفتیم و این در حالی است که سال قبل تنها یک و نیم میلیارد تومان اختصاص داده شده بود و در همین راستا ۷ و نیم میلیارد تومان هم برای راهیان نور دانشجویی تخصیص پیداد کرده که جمعا ۲۲ و نیم میلیارد تومان می شود.

آقامیری ادامه داد: اعتقاد داریم حضور نوجوانان و جوانان در فضاهای دینی و روحانی تأثیر بسزایی در روحیه آنان دارد، به طوری داشتیم جوانان و نوجوانانی که با حضور در راهیان نور مسیر زندگی آنها تغییر پیدا کرده و اصلاح شده اند و در بین دختران، افرادی بودند که با شهدا عهد کردند از این پس با حجاب کامل و چادر زندگی خود را ادامه دهند.

وی با تأکید بر این که برنامه های فرهنگی تأثیر بسزایی در معنویت شهر دارد، بیان داشت: امروز با فعالیت های صورت گرفته شاهد کاهش شرارت در قم هستیم.

استاندار قم با گفت: همه ما باید تلاش کنیم تا قم را الگوی تمام استانها و حتی الگوی بین المللی قرار دهیم و اعتقادمان بر این است که قم باید مرکز تمدن اسلامی باشد؛ امیدواریم بتوانیم شهری بسازیم که مورد رضایت حضرت صاحب الزمان(عج) و حضرت فاطمه معصومه(س) باشیم.

در ادامه دیدار حجت الاسلام والمسلمین فاضل، مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این که قم پایگاهی مذهبی است لذا باید مراقب باشیم این پایگاه فرهنگی حفظ شود، گفت: به عنوان حکمرانان دینی همگی در حوزه فرهنگ مسئولیم.

وی با تشریح فعالیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی، اظهار داشت: حوزه خواهران با ۵۰۰ مدرسه علمیه در ۲۸ استان غیر از استان های خراسان و در ۳ مقطع سطح ۲، ۳ و ۴ مشغول به فعالیت است که قریب به ۵۰ هزار طلبه در حال تحصیل و بیش از این تعداد فارغ التحصیل دارد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: در استان قم هم تعداد ۸ مدرسه علمیه در حال فعالیت هستند که می توانند در زمینه های مختلف فرهنگی و اجتماعی، نهادهای فرهنگی و دینی استان به ویژه استانداری را یاری کنند و ما نیز آماده همکاری هستیم.

ارسال نظرات