۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۷۵۰۰۰۵
مشاور راهبردی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:

سنتکام سه روز عقب بکشد، کار اسرائیل تمام است

سنتکام سه روز عقب بکشد، کار اسرائیل تمام است
با عملیات طوفان الاقصی، اسرائیل به یک مرده تبدیل شده و در حال حاضر، با تنفس مصنوعی نفس می کشد و اگر سنتکام آمریکا سه روز عقب نشسته و کمکی به آنان نکند، کار اسرائیل تمام خواهد شد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا،  حجت الاسلام حمید مشهدی آقایی مشاور راهبردی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در همایش بصیرتی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: ماهیت جنگ آمریکا با ایران با گذشته متفاوت شده و شاهد تغییراتی در دو سال گذشته هستیم و آمریکا به جای فشار حداکثری که ایده و برنامه ترامپ بود، به دنبال مهار حداکثری رفته که ایده بایدن است.

وی ابراز داشت: آمریکا به دنبال نابودی و زدودن ژئوپولوتیک و ژئوإکونومیک ایران بوده تا به کشوری مصرف کننده تبدیل شود. 

مشاور راهبردی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه ایران ظرفیت ابرقدرت شدن دارد، خاطرنشان ساخت: کسانی که می گویند ایران مستعمره چین و روسیه شده، دروغ می گویند؛ چون این دو کشور ژئوکالچر (فرهنگ) نداشته و نمی توانند ابرقدرت شوند؛ ولی ایران در کنار ژئوپولوتیک و ژئواکونومیک، دارای ژئوکالچر نیز هست.

سخنران این جلسه به نقش حاج قاسم سلیمانی در برخی مناسبات سایر کشورها همچون عراق اشاره کرد و بیان داشت: ایران اسلامی جایگاهی در منطقه و جهان پیدا کرده که در برخی از عزل و نصب های آن کشورها تأثیرگذار بوده و حاج قاسم چنین نقشی را در کنار سایر فعالیت های خود داشت.

حجت الاسلام مشهدی آقایی اظهار داشت: استکبار جهانی برای ژئوپولوتیک زدایی از ایران، عادی سازی رابطه کشورها با اسرائیل، کوچ فسلطینیان به صحرای سینا و ... برنامه داشت؛ اما طوفان الاقصی برنامه آنان را بر هم زد و نقشه آنان نقش بر آب شد.

وی ابراز داشت: با عملیات طوفان الاقصی، اسرائیل به یک مرده تبدیل شده و در حال حاضر، با تنفس مصنوعی نفس می کشد و اگر سنتکام آمریکا سه روز عقب نشسته و کمکی به آنان نکند، کار اسرائیل تمام خواهد شد.

مشاور راهبردی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در پاسخ به این سوال که چرا کمک محسوسی از سوی ایران به فلسطین نمی شود؟ خاطرنشان ساخت: مسئله فلسطین باید به دست فلسطینیان تمام شود و این مسئله، یک راهبرد کلان است که مطابق با سیاست های رهبر معظم انقلاب می باشد.

سخنران این جلسه بیان داشت: پیش بینی ما این است که شاید عملیات طوفان الاقصی تمام شود؛ اما منطقه کماکان ملتهب خواهد ماند و استکبار برای ملتهب ماندن منطقه برنامه دارد که البته بستگی به رئیس جمهور بعدی آمریکا نیز دارد که چه کسی انتخاب شود.

 

ارسال نظرات