۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۷۵۰۲۲۶

ویژه برنامه های انتخاباتی صدا و سیما

ویژه برنامه های انتخاباتی صدا و سیما
با نزدیک شدن به زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، ویژه برنامه‌های انتخاباتی در قالب و ساختارهای مختلف برنامه سازی در شبکه‌های سیما تولید شده است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در آستانه برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، ویژه برنامه‌های انتخاباتی در قالب و ساختارهای مختلف برنامه سازی در شبکه‌های سیما تولید شده است. این برنامه‌ها در ساختارهای متنوعی نظیر مستند، سریال، مسابقه و برنامه‌های گفت و گو محور و مناظره روی آنتن تلویزیون می‌رود.

ویژه برنامه‌های نطق آزاد، کتاب قانون، بدون توقف، تقاطع، شیوه، بینا و رأی اولی‌ها و سریال اثر انگشت از قاب شبکه‌های سیما پخش خواهد شد.

جزئیات ویژه برنامه‌های انتخاباتی شبکه‌های سیما به شرح زیر است:

نطق آزاد

برنامه تلویزیونی «نطق آزاد» با موضوع مطالبه‌گری از نمایندگان آینده مجلس شورای اسلامی روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود.

در این برنامه که در دکور شبیه سازی شده و نمادین مجلس شورای اسلامی ضبط می‌شود، اقشار مختلف مردم حضور پیدا کرده، و به حالت نمادین در صحن علنی مجلس نطق‌های خود را بیان می‌کنند. این نطق‌ها بیان دغدغه‌ها و مشکلات اصناف، اقشار مختلف مردم و مشاغل متفاوت از مردم مانند آتش نشانان، جمعیت هلال احمر، معلمان، کارگران و ... است که به حالت مطالبه‌گری از نمایندگان آینده مجلس شورای اسلامی مطرح می‌شود.

«نطق آزاد» به تهیه کنندگی مصطفی پورحامدی روز های شنبه، یکشنبه و دوشنبه ساعت ۲۳:۱۵ روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود.

کتاب قانون

«کتاب قانون» برنامه ترکیبی به صورت رئالتی شو (واقع نما) با بازسازی فضای کلی مجلس و چالشی بین شرکت کنندگان در نقش نمایندگان کمیسیون‌های مجلس، این روزها روی آنتن رفته است.

آشنایی با جایگاه مجلس و نقش آن در سرنوشت عمومی مردم، آشنایی با نقش تقنینی نمایندگان، آشنایی و ارایه نگرش به مردم درباره مسائل مهم کشور، درک سختی و پیچیدگی مسائل و مشکلات کشور، ترویج فرهنگ گفت‌وگو و آزاداندیشی از جمله اهداف این برنامه است. تهیه کننده «کتاب قانون» حسین نیرومند و کارگردان آن سعید ابوطالب است. این برنامه روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنج شنبه ساعت ۱۹ پخش می‌شود.

این رئالیتی شو در موزه مجلس مشروطه ضبط شده و به جز دو بازیگر نام برده، باقی شرکت کنندگان در آن از اقشار مختلف جامعه هستند؛ مردمی که تمایل داشتند نماینده مجلس باشند.

در این رئالیتی‌شو فضای مجلس شورای اسلامی شبیه‌سازی شده است و شرکت‌کنندگان موضوعات مهم روز را به عنوان طرح یا لایحه بررسی و درباره آن صحبت می‌کنند.

رئیس رسانه ملی اخیرا در بازدید از پشت صحنه این مجموعه نمایشی، بابیان اینکه «کتاب قانون» یکی از بهترین برنامه‌های سیما در موضوع انتخابات است، گفت: ارزش و اهمیت کتاب قانون در بازنمایی واقعی آن‌چیزی است که در مجلس اتفاق می‌افتد.

بدون توقف

«بدون توقف» برنامه ای گفتگو محور که با پرداختن به مسائل پیرامون مجلس شورای اسلامی و نیز پاسخ به شبهات و سئوالات مطرح شده در جامعه با محوریت مجلس و عملکرد آن می پردازد. این برنامه هر روز از ساعت ۱۷ روی آنتن می‌رود.

تقاطع

برنامه «تقاطع» محفلی است برای گفتگوی آزاد با حضور دانشجویان، جوانان و فعالان رسانه، که بی‌پرده و شفاف به نقد عملکرد شورای نگهبان می‌پردازد. این برنامه پس از تایید صلاحیت نامزدها توسط شورای نگهبان در ۱۵ دی، از ۱۷ دی به روی آنتن رفته و قرار است در ۱۵ قسمت در روزهای یکشنبه تا چهارشنبه پخش آن ادامه یابد. ساعت پخش این برنامه ۲۲:۳۰ می‌باشد.

در ۵ قسمت اول این برنامه آقایان بهادری جهرمی، طحان نظیف و کدخدایی به عنوان مهمانان ثابت برنامه حضور دارند. همچنین تولید فصل دیگری از این برنامه نیز برای پخش پس از ۲۲ بهمن دور از انتظار نیست.

شیوه

برنامه گفتگو محور «شیوه» نیز که با حضور مخالفین و موافقین موضوعات برنامه به صورت مناظره ارائه می گردد، درباره انتخابات، مناظراتی را برگزار خواهد کرد که با نزدیک تر شدن به روز انتخابات، با دعوت از کنشگران سیاسی و صاحب‌نظرانی که روی کنش بخش نخبگانی جامعه تاثیر خواهند داشت، مناظره هایی را درباره انتخابات در برنامه ارائه خواهد داد. برنامه «شیوه» روزهای جمعه و شنبه ساعت ۲۲:۳۰ پخش می‌شود.

بینا

برنامه گفت و گو محور «بینا» با محوریت مشارکت سیاسی در اسلام با حضور نخبگان دینی و رویکرد انتخاباتی تهیه و تدارک دیده شده است که روزهای فرد ساعت ۲۲ پخش می‌شود.

رای اولی‌ها

با نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی و رسیدن به سن حق رای نوجوانان و جوانان کشور شبکه امید برنامه‌ای را با عنوان «رای اولی‌ها» را روی آنتن می‌برد. با توجه به ایـن کـه تعداد قابل توجهی از شرکت کنندگان کشور را رای اولی ها تشکیل می‌دهند، این گروه سنّی نـقش بـسیار تعیین کننده ای در انتخابات و سرنوشت کشور دارند. «رای اولی‌ها» از اوایل بهمن، روز های شنبه تا سه شنبه ساعت ۱۹:۴۵ پخش می‌شود.

«اثر انگشت» سیمافیلم در انتخابات

مینی سریال «اثر انگشت» در ۴ قسمت پشت پرده برگزاری عادلانه انتخابات را نمایش می‌دهد. این سریال در ایام انتخابات روی آنتن می‌رود.

میثم صدیقیان
ارسال نظرات