۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۷۵۰۲۳۳

واکنش تل‌آویو به ۲۴ کشته در ۲۴ ساعت؛ صبح دردناکی بود

واکنش تل‌آویو به ۲۴ کشته در ۲۴ ساعت؛ صبح دردناکی بود
پس از اعلام کشته‌شدن ۲۴ نظامی اسرائیلی در ۲۴ ساعت گذشته و طی نبرد‌های خان‌یونس واقع در جنوب غزه، مقامات و رسانه‌های تل‌آویو از این «صبحِ دردناک» ابراز ناراحتی کردند.

«امروز برای ما صبحی سخت، دردناک و غیرقابل تحمل است»، این پیام صبح‌گاهی امروز سه‌شنبه ۲۳ ژانویه رئیس رژیم اسرائیل اسحاق هرتزوگ به تمام ساکنان فلسطین اشغالی بود.

وزیر جنگ تل‌آویو یوآو گالانت هم بدون پذیرش تبعات این شکست، در پیامی نوشت که «امروز صبح سخت و دردناکی است؛ اما این جنگ آیندهٔ اسرائیل برای چند دههٔ آینده را تعیین می‌کند، تلفات لازمهٔ دستیابی به اهداف است».

شکست‌های میدانی ارتش اسرائیل در غزه

این واکنش‌ها محدود به کابینه جنگ نماند و حتی افراط‌گرایان متحد بنیامین نتانیاهو را هم به ابراز ناراحتی واداشت. وزیر امنیت داخلی کابنه ایتمار بن‌گوویر گفت «صبح سخت و دردناکی‌ست... دل، شکسته است».

رهبر جریان اپوزیسیون یائیر لاپید هم نوشت که «صبحی سخت و غیرقابل تحمل با اخباری دردناک از کشته شدن ۲۱ نظامی اسرائیلی در غزه بود»؛ همانطور که عضو کابینه جنگ بنی گانتز این رویداد را «صبحی بسیار سخت برای همه مردم اسرائیل» خواند.

ارتش رژیم اسرائیل صبح امروز سه‌شنبه ۲۳ ژانویه از کشته شدن ۲۴ نظامی دیگر خود در جنوب غزه خبر داد؛ در حالی که تل‌آویو باهدف تقلیل‌دادن تلفات، این آمار را ۳ بار دست‌کاری کرد، رسانه‌ها مدعی کشته‌های نظامی بیشتری در خان‌یونس شده و درگیری‌های دیروز را «بسیار سخت» توصیف کرده‌اند.

نبردهای سنگین در خان‌یونس از دو هفته گذشته بین نظامیان اسرائیلی و نیروهای مقاومت آغاز شده و منابع فلسطینی اعلام کردند که جنگنده‌های رژیم اسرائیل صبح امروز با حملاتی سنگین به مرکز و شرق شهر خانیونس، علاوه بر هدف قراردادن منازل مسکونی، مجدداً اطراف بیمارستان ناصر را بمباران کردند.

طبق گزارش‌های عبری، شلیک راکت‌های RPG توسط مقاومت به دو ساختمان در خان‌یونس منجر به انفجار مین‌هایی شده که از قبل در ساختمان تله‌گذاری شده بودند؛ تخریب این دو ساختمان موجب کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از نظامیان اسرائیلی داخل ساختمان‌ها شد.

انتقال نظامیان اسرائیلی کشته‌شده به بیرون از غزه

سخنگوی ارتش اسرائیل دانیل هاگاری درباره این شکست سنگین اذعان کرد که ماموریت ما در یک شرایط سخت امنیتی انجام می‌شود و «آنچه دیروز اتفاق افتاد، یک فاجعه واقعی بود؛ این جنگ بهای بسیار بسیار سنگینی دارد».

روزنامه یدیعوت آحارانوت در گزارش‌های تکمیلی نوشت که «در نبردهای روز گذشته ۷ نظامی به شدت مجروح شده‌اند». بیمارستان سوروکا در تایید این خبر اعلام کرد که دیروز ۷ نظامی زخمی‌شده در نبردهای جنوب غزه را با درجه جراحات شدید پذیرش کرده است.

منبع: فارس
ارسال نظرات