۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۷۵۰۲۵۶
مشارکت رقابت؛ پشتوانه ایران قوی (۵)؛

حجت الاسلام کرمی پور: مسئولان با تلاش برای رفع مشکلات کشور، سبب مشارکت بیشتر مردم در انتخابات می شوند

حجت الاسلام کرمی پور: مسئولان با تلاش برای رفع مشکلات کشور، سبب مشارکت بیشتر مردم در انتخابات می شوند
امام جمعه بخش قنوات قم مردم را یکی از پایه های اصلی نظام دانست و یکی از عوامل بالا بردن مشارکت مردم در انتخابات را تلاش بیش از پیش مسئولان در رفع مشکلات مردم عنوان کرد.

حجت الاسلام کرمی پور امام جمعه بخش قنوات قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، پیرامون اهمیت انتخابات گفت: انتخابات آنقدر اهمیت دارد که رهبر انقلاب از ابتدای امسال در سخنرانی های مختلفی که داشتند به انتخابات اشاره کردند که این نشان دهنده اهمیت بالای این مسئله است.

وی افزود: یکی از پایه های اصلی نظام مردم هستند و به همین دلیل حضورشان در عرصه های مختلف از جمله انتخابات بسیار حیاتی است و هرچه مردم در انتخابات حضور پرشورتری داشته باشند بر قدرت کشور افزوده خواهد شد.

امام جمعه قنوات یکی از راهکار های مهم برای بالا بردن مشارکت مردم در انتخابات را تلاش بیشتر مسئولان در رفع مشکلات مردم خواند و تصریح کرد: مردم با اصل نظام و اسلام مشکلی ندارند و برخی نارسایی ها باعث کم انگیزه شدن مردم می شود که با تلاش بیشتر مسئولان و تبیین، انگیزه ها نیز افزایش خواهد یافت.

حجت الاسلام کرمی پور حضور مردم در انتخابات و انتخاب مسئولان قوی و وظیفه شناس را عامل برون رفت از مشکلات کنونی کشور دانست و گفت: اگر مردم در انتخابات شرکت خوبی داشته باشند و نمایندگان وظیفه شناس و کاربلد انتخاب کنند باعث تقویت اسلامیت نظام می شوند؛ اما احیانا اگر کسی در انتخابات شرکت نکند یا دقت زیاد در انتخاب مسئولان به خرج ندهد مجلسی شبیه مجلس ششم به وجود می آید که بسیاری از نمایندگان آن دوره در خارج از کشور زندگی و بر ضد انقلاب اسلامی فعالیت می کنند.

وی در پایان افزود: اگر مردم در عرصه های مهم حضور نداشته باشند حتی اگر رهبر جامعه اسلامی امام معصوم هم باشد حکومت و مردم روی خوش به خود نخواهند دید؛ مصداق این اتفاق در زمان امام حسن (ع) محقق شد که با کناره گیری مردم از کمک به رهبر جامعه اسلامی، حکومت به دست فاسقی چون معاویه افتاد.

ارسال نظرات