۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۷۵۰۳۵۸
آیت الله کریمی جهرمی:

رعایت تقوا به حرف نیست؛ باید اهل مراقبت بود

رعایت تقوا به حرف نیست؛ باید اهل مراقبت بود
استاد اخلاق حوزه گفت: تقوا به حرف نیست؛ بلکه تمام اعضا و جوارح انسان باید کنترل شوند تا انسان اهل تقوا شود.
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کریمی جهرمی در جلسه طلاب و فضلای استان گلستان که در دفتر این استاد برجسته حوزه برگزار شد، ضمن تبریک ولادت أمیرالمؤمنین امام علی علیه السلام، اظهار داشت: یکی از آیات شریفه ای که برای امروز و هر روز مناسب است، آیه 35 سوره مائده است که خداوند متعال فرموده است: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ وَجَاهِدُوا فِي سَبِيلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ / ای کسانی که ایمان آورده‌اید! از (مخالفت فرمان) خدا بپرهیزید! و وسیله‌ای برای تقرب به او بجوئید! و در راه او جهاد کنید، باشد که رستگار شوید!
 
وی ابراز داشت: صرف اینکه ایمان آورده ایم، عامل کلی برای نجات نیست؛ بلکه باید همراهی برای خود داشته باشیم و این همراه، اهل تقوا بودن و کنترل نفس داشتن است.
 
این استاد برجسته حوزه خاطرنشان ساخت: تقوا به حرف نیست؛ بلکه تمام اعضا و جوارح انسان باید کنترل شوند تا انسان اهل تقوا شود.
 
این استاد اخلاق بیان داشت: اهل تقوا گوش به هر سخنی نخواهد داد و اهل مراقبت است؛ مخصوصا روحانیون که باید اهل تقوا باشند؛ چراکه بی تقوایی، مشکلاتی را به همراه خواهد داشت.
 
آیت الله کریمی جهرمی اظهار داشت: باید بکوشیم که خود را در حوزه تهذیب کنیم و مردم این تهذیب را از ما دریافت نمایند.
وی با اشاره به بخش دوم از آیه 35 سوره مائده ابراز داشت: منظور از وسیله در این آیه، حضرت أمیرالمؤمنین علی علیه السلام است و باید به دامن این وسیله و ریسمان نجات الهی چنگ زد.
 
این استاد برجسته حوزه خاطرنشان ساخت: ما با رفتار و اخلاق خود باید نشان دهیم که این وسیله را به دست آورده ایم؛ نکند که آلوده به رذائل اخلاقی و دشمنی ها شویم که خلاف روش أمیرالمؤمنین علی علیه السلام است.
 
این استاد اخلاق در بخش دیگر از سخنان خود به وضعیت معیشتی طلاب و فضلا در گذشته اشاره کرد و بیان داشت: ما در گذشته افرادی را داشتیم که حتی نان شب آنان هم فراهم نبود و با آن مشکلات ساختند و به جایگاه رفیعی رسیدند و حوزه ما با این مشکلات به اینجا رسیده است.
 
آیت الله کریمی جهرمی اظهار داشت: حوزه بر اساس تقوا درست شده است و باید بر اساس تقوا پیش برویم و علمای ما با رنج و زحمت این حوزه را به وجود آوردند و نباید غفلت کرد؛ چراکه حوزه با خون دلها درست شده است.
 
این استاد برجسته حوزه در پایان ابراز داشت: باید برای پاکی و پرهیزکاری با جدیت بکوشیم و ممحض در درس بوده و به فکر قیامت باشیم.
 
همچنین حجت الاسلام آبدار، نماینده طلاب مینودشت نیز در ابتدای این جلسه اظهار داشت: یکی از اوصاف استان گلستان، علوی بودن این استان است و ورود امام حسن عسکری (ع) به این استان و وجود امامزادگان بزرگواری همچون امامزاده عبدالله، یحیی بن زید و ... سندی برای شیعه بودن این استان از ابتدا بوده است.
 
وی ابراز داشت: استان گلستان دارای 21 مدرسه علمیه برادران و دو حوزه تخصصی و 10 مدرسه علمیه خواهران بوده و چهار هزار طلبه و روحانی در استان و یک هزار روحانی در قم مشغول تحصیل علوم دینی می باشند.
 
نماینده طلاب و فضلای مینودشت در پایان خاطرنشان ساخت: استان گلستان دارای بزرگانی همچون آیت الله میرفندرسکی، مرحوم میرداماد بزرگوار، آیت الله العظمی علوی گرگانی، آیت الله طاهری، آیت الله میبدی و ... بوده که از جایگاه بالایی برخوردار بوده اند و امروز نیز بزرگانی در استان حضور دارند که منشأ خدمات می باشند.
 
ارسال نظرات