۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۷۵۰۳۹۵

موشک‌های "Top Attack" حزب‌الله وارد میدان شدند +تصاویر

موشک‌های
در ویدئوی منتشر شده از سوی بخش رسانه ای حزب الله از حمله به سایت راداری-جاسوسی اسرائیل در منطقه جل العلام به استفاده از یک "سلاح خاص" اشاره مستقیم شده است.

از زمان آغاز جنگ در اکتبر ۲۰۲۳ میلادی، رژیم صهیونیستی با غافلگیری‌های بزرگی چه از سوی رزمندگان حماس و چه در مرز شمالی و درگیری با حزب‌الله لبنان مواجه شده است.

در ۴ ماه اخیر اوضاع هیچ گاه مطابق میل صهیونیست ها پیش نرفته است؛ کلیه زمان بندی‌ها و طراحی‌های میدانی ارتش اسرائیل و اهداف اغراق آمیزی که تعیین شده بود با شکست مواجه شدند؛ آنها قصد داشتند در مدت زمانی کوتاه دست به نابودی کامل توان نظامی حماس، اخراج یا ترور رهبران جنبش در نوار غزه و اشغال مجدد این منطقه بزنند اما اکنون ناچار به عقب کشیدن بسیاری از واحدهای رزمی خود از بافت شهری غزه برای جلوگیری از کمین‌های متعدد رزمندگان فلسطینی و بالا رفتن بیش از حد نرخ تلفات شده اند.

خسارات تجهیزاتی صهیونیست‌ها در غزه

علی رغم اینکه مقاومت در نوار غزه به نسبت دشمن تا دندان مسلح خود، از ابتدایی ترین تسلیحات سبک و متوسط نظیر راکت‌های دست ساز الیاسین در نبرد با لشکرهای زرهی و مکانیزه ارتش اسرائیل استفاده می‌کند با این وجود آنها موفق شدند خسارات سنگینی به ویژه به قوای زرهی اسرائیل وارد سازند.

وحشت ارتش اسرائیل از سلاح خاص مقاومت/ موشک‌های "Top Attack" حزب‌الله وارد میدان شدند +فیلم و تصاویرتانک مرکاوا منهدم شده اسرائیلی توسط رزمندگان فلسطینی

وبسایت امنیتی Armada Rotta که از نخستین روز نبرد بر اساس تصاویر منتشر شده از سوی دو طرف اقدام به تهیه لیستی از خسارات تجهیزاتی رژیم صهیونیستی کرده است مدعی است دست کم ۱۹۵ دستگاه از ادوات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در نبرد اخیر منهدم شده یا آسیب دیده اند (آمار واقعی طبیعتا بسیار بالاتر از رقم فوق خواهد بود).

وحشت ارتش اسرائیل از سلاح خاص مقاومت/ موشک‌های "Top Attack" حزب‌الله وارد میدان شدند +فیلم و تصاویر


اما حتی عدد ذکر شده نیز شامل ۴۱ عراده تانک اصلی میدان نبرد مرکاوا اسرائیلی است؛ این در حالی است که برخی مقامات صهیونیست نیز یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی هستند آنها توان حمله به لبنان و درگیری با مقاومت در این کشور را دارند که احتمالا در میدان نبردی رقمی تا ۱۰ برابر خسارات وارد شده در نوار غزه را به دشمن صهیونیستی وارد خواهند کرد.

موشک‌های "Top Attack" حزب‌الله وارد میدان شدند

در ماه‌های اخیر ده‌ها ویدئو از حملات موشکی و راکتی حزب الله لبنان علیه تجهیزات نظامی یا سایت‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی در طول نوار مرزی با لبنان یا مزارع اشغالی شبعا منتشر شده است.

در این حملات طیف گسترده‌ای از موشک‌های ضد زره نظیر کورنت، کنکورس، تاو، مالیوتکا و ... و همچنین راکت‌های توپخانه‌ای در کالیبر مختلف و پهپادهای انتحاری هدایت شونده استفاده شده‌اند که خسارات گسترده ای به تجهیزات شنود و جاسوسی رژیم صهیونیستی در خطوط مرزی یا عمق چند کیلومتری سرزمین‌های اشغالی وارد کرده است.

رزمنده حزب الله و موشک ضد زره کنکورس
اما روز گذشته در ویدئوی منتشر شده از سوی بخش رسانه ای حزب الله از حمله به سایت راداری-جاسوسی اسرائیل در منطقه جل العلام به استفاده از یک "سلاح خاص" اشاره مستقیم شده بود.

ویدئو مربوطه مستقیما از دریچه دوربین اپتیک نصب شده روی یک موشک ضد زره ضبط شده بود که با توجه به مدل پروازی آن و حمله از بالا به هدف در دسته موشک‌های "تاپ اتک" قرار می‌گیرد.

وحشت ارتش اسرائیل از سلاح خاص مقاومت/ موشک‌های "Top Attack" حزب‌الله وارد میدان شدند +فیلم و تصاویر


در واقع این ویدئو اثباتی بر این موضوع بود که نیروهای مقاومت لبنان به این سلاح دسترسی داشته و استفاده از آن را آغاز کرده اند؛ عملکرد موشک مورد استفاده توسط حزب الله که البته هنوز نام و مشخصاتی برای آن عنوان نشده است قابل مقایسه با موشک‌های تاپ اتک مشهور نظیر "جاولین" امریکایی یا حتی اسپایک ساخت رژیم صهیونیستی است.

وحشت ارتش اسرائیل از سلاح خاص مقاومت/ موشک‌های "Top Attack" حزب‌الله وارد میدان شدند +فیلم و تصاویرموشک ضد زره امریکایی جاولین

علاوه بر مکانیزم حمله از بالا که به منظور هدف یابی بهتر علیه سایت های راداری و مخابراتی یا حمله به ادوات زرهی از ضعیف ترین ناحیه بالای برجک کاربرد دارد، دیگر ویژگی مهم این موشک قابلیت "شلیک کن فراموش کن" است که امروزه در موشک‌های ضد زره هدایت شوند مدرن دنیا فاکتور حیاتی محسوب می شود.

موشک‌های که این قابلیت را دارا هستند به کاربر اجازه می دهند بلافاصله پس از قفل اولیه موشک روی هدف از منطقه خارج شود و موشک بدون نیاز به هدایت در میانه مسیر به سمت هدف روانه شده و با دقت بالایی به آن اصابت کند.

سومین ویژگی مهم موشک مورد استفاده توسط حزب الله بر اساس آنچه در انتهای ویدئو قابل اثبات است توانایی "Man in the Loop" محسوب می‌شود؛ این قابلیت به موشک‌هایی اطلاق می‌شود که علاوه بر مکانیزم حمله از بالا و "شلیک کن فراموش کن" بودن، به کاربر اجازه می دهد در صورت نیاز در فاز شیرجه نهایی دست به تغییر هدف زده و به هدفی مهمتر یا با اولویت بیشتر که در لحظات آخر رصد شده حمله کند؛ جالب است که موشک ضد زره مشهور "جاولین" فاقد این توانایی مهم بوده و پس از شلیک دیگر قادر به تغییر هدف مربوطه نیست.

وحشت ارتش اسرائیل از سلاح خاص مقاومت/ موشک‌های "Top Attack" حزب‌الله وارد میدان شدند +فیلم و تصاویرلحظه شیرجه نهایی موشک حزب الله به سمت رادار اسرائیلی

مجهز شدن رزمندگان حزب الله به موشک‌های "تاپ اتک" تهدیدی جدی برای هر گونه ماجراجویی احتمالی رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان در آینده نزدیک خواهد بود؛ موشک های فوق به کاربران ضد زره مقاومت اجازه می دهد با سرعت عمل بیشتری نسبت به استفاده از موشک‌های هدایت لیزری یا سیمی اقدام به شلیک به سوی ادوات زرهی دشمن کرده و بلافاصله موضع خود را ترک نمایند که خطر شناسایی شدن توسط پهپادهای جاسوسی رژیم صهیونیستی را نیز به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد.

ارسال نظرات