۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۷۵۰۴۹۶

محدودیت جدید سعودی‌ها برای زیارت حرم نبوی؛ بدون بارکد وارد نشوید

محدودیت جدید سعودی‌ها برای زیارت حرم نبوی؛ بدون بارکد وارد نشوید
در حالی که بسیاری از زائران در طول سال فقط یک بار به مدینه مشرف می شوند، سعودی‌ها ورود به حرم‌نبوی را برای زائران داخلی و خارجی بدون ثبت‌نام و داشتن بارکد معتبر ممنوع کرده‌اند.

«زیارت روضه منوره حرم نبوی فقط با داشتن کد ورود امکان‌پذیر است.» این را اداره کل رسیدگى به امور مسجدالنبی(ص) عنوان کرده است.

روضه منوره حرم نبوی

سعودی‌ها برای جلوگیری از ورود بدون مجوز زائران به روضه منوره حرم نبوی، در ورودی آن دستگاه بارکدخوان تعبیه کردند. رئیس امور دینی حرمین شریفین عبدالعزیز السدیس می‌گوید که «از این پس همه زائران باید در سامانه نسک درخواست خود را ثبت و بارکد حضور دریافت کنند.»

از سال گذشته سعودی‌ها اعلام کردند که ورود به حرم نبوی فقط با ثبت‌نام امکان‌پذیر است و زائران داخلی و خارجی فقط یک بار می‌توانند در سال به روضه منوره حرم نبوی بروند. این در حالی است که بسیاری از زائران در طول سال فقط یک بار به مدینه مشرف می‌شوند.

مدت حضور زائران در مدینه محدود است و زائران برای زیارت حرم نبوی، فقط در زمان انتخابی «پس از ثبت بارکد» امکان تشرف دارند. مدیر مسجدالنبی می‌گوید که افرادی در ورودی‌های حرم حضور دارند و «در صورتی که بارکد توسط دستگاه مورد تایید نباشد، از ورود زائران جلوگیری می‌شود.»

منبع: فارس
برچسب ها: حج سعودی زیارت
ارسال نظرات