۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۷۵۰۵۶۹
امام جمعه موقت کاشان:

همه برنامه‌های آیت‌الله نمازی وحدت محور بود

همه برنامه‌های آیت‌الله نمازی وحدت محور بود
اصفهان – حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: آیت‌الله نمازی یک شخصیت انقلابی، معنوی و سیاسی بود و تمام ویژگی‌ها در شخصیت این عالم تجمیع شده شده بود.

حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار امام جمعه موقت کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با تسلیت ارتحال آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده، ولی فقیه و امام جمعه سابق کاشان، گفت: آیت‌الله نمازی از ابتدای انقلاب مسیر صحیح را پیمود و هیچ گاه دچار انحراف نشد و تا آخر عمر با برکت خود استوارتر از گذشته در مسیر انقلاب قدم برداشت و همین موضوع باعث شد تا بر محبوبیت اش در میان عموم مردم افزوده شود.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله نمازی با وجود مسئولیت‌های مختلفی که در طول چندین دهه خدمت به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی داشت همیشه ساده زیست بود، افزود: آیت‌الله نمازی در این مدت نه از نظر مالی و نه از نظر تفکرات سیاسی و انقلابی تغییر نکرد، در حالی که برخی افراد در ابتدای انقلاب همراه با نظام بودند، اما با گذشت زمان عوض شدند.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه آشنا شدن من با آیت‌الله نمازی به زمان حضور این عالم در کاشان بر می‌گردد، اظهار داشت: قبل از آن با شخصیت آیت‌الله نمازی آشنا نبودم و بر همین اساس آنچه که من از آیت‌الله نمازی مشاهده کردم آن است که تنها به دنبال انجام وظیفه و تکلیف بود.

به گفته وی آیت‌الله نمازی در مسأله پذیرفتن امامت جمعه نیز به دنبال عمل به تکلیف بود در حالی که همه افراد باید به شیوه این عالم عمل کنند و پیوسته به دنبال انجام تکلیف باشند، از این رو آیت‌الله نمازی طی حدود ۱۴ سال حضور در کاشان تنها به دنبال انجام تکلیف بود.

حجت الاسلام اسلامی تبار یادآور شد: آیت‌الله نمازی بر حفظ وحدت میان مردم تاکید داشت و برهمین اساس همه برنامه‌های آیت‌الله نمازی وحدت محور بود.

وی یکی از ابعاد شخصیت آیت‌الله نمازی را جامعیت شخصیتی وی دانست و افزود: این عالم از شخصیت‌های ملی بود به طوریکه که شخصیتی جهادی داشته و سال‌ها در سپاه پاسداران و با عناوین مختلف فعالیت جهادی داشت.

امام جمعه موقت کاشان به فعالیت‌های قضایی آن هم از شخصیت فقهی و حوزوی مانند آیت الله نمازی اشاره کرد و گفت: آیت الله نمازی علاوه بر نجف در شهر مقدس قم نیز مشغول به تحصیل بودند.

به گفته وی آیت‌الله نمازی یک شخصیت انقلابی، معنوی و سیاسی بود و تمام ویژگی‌ها در شخصیت این عالم تجمیع شده شده بود.

حجت الاسلام اسلامی تبار همچنین یکی از مهمترین ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله نمازی را ولایت‌مداری ایشان دانست و اظهارداشت: آیت الله نمازی به هنگام و در لحظه نیاز پا در رکاب ولایت فقیه برای رفع نیاز و مشکلات تلاش می‌کرد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات