۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۷۵۰۵۹۲
نماینده ولی فقیه در کاشان:

آیت الله نمازی خود را سرباز انقلاب اسلامی می‌دانست

آیت الله نمازی خود را سرباز انقلاب اسلامی می‌دانست
اصفهان – حجت الاسلام و المسلمین حسینی گفت: آیت الله نمازی خود را سرباز انقلاب می‌دانست و هرکجا نیاز بود با فرمان رهبری به عنوان سفیر و سرباز ولایت و انقلاب حضور داشت.

حجت الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با تسلیت ارتحال آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده، ولی فقیه و امام جمعه سابق کاشان، گفت: آیت الله نمازی در جبهه‌های فرهنگی، نظامی، سیاسی، اخلاقی، تفسیر و علوم مختلف صاحب نظر بود و این ویژگی سبب شد به عنوان یک شخصیت ملی مطرح باشد.

وی به شخصیت علمی و نظامی و جانبازی آیت الله نمازی در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: آیت الله نمازی ذخرالاعلام و برای انقلاب اسلامی ذخیره بود.

نماینده ولی فقیه درکاشان به برخی ویژگی‌های آیت الله نمازی اشاره کرد و گفت: آیت الله نمازی خود را سرباز انقلاب اسلامی می‌دانست و هرکجا نیاز بود با فرمان رهبر معظم انقلاب به عنوان سفیر و سرباز ولایت و انقلاب حضور داشت.

وی افزود: ارتباط آیت الله نمازی با حضور در کلاس‌های درس امام با ایشان آغاز شد و شخصیت انقلابی و مجاهدت و فقاهت امام بر شخصت آیت الله نمازی تأثیرگذار بود به طوری که آیت الله نمازی بعد از ورود به ایران از آغاز انقلاب در کنار امام و همراه با امام(ره) بود.

به گفته وی امام خمینی (ره) با شناختی که از قدرت علمی و اجتهادی آیت الله نمازی در نجف و قم داشت مسؤولیت‌های حساس و مهمی را از دادستانی کل کشور تا فرماندهی سپاه منطقه اصفهان و فرماندهی دفاع مقدس و نمایندگی، ولی فقیه را به وی واگذار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه آیت الله نمازی حدود ۱۴ سال سکان دار اقامه نمازجمعه کاشان و نمایندگی، ولی فقیه در کاشان بود گفت: آیت الله نمازی قبل از امامت جمعه کاشان، نمایندگی مجلس خبرگان از استان بوشهر و در ادامه نیز نماینده مجلس خبرگان استان اصفهان شد.

وی ادامه داد: آیت الله نمازی طی ۱۴ سال حضور خود به عنوان امام جمعه و سفیر ولایت در کاشان فعالیت‌های علمی زیادی از جمله تفسیر قرآن، اقامه نمازجمعه، طرح مباحث اخلاقی خانواده و حجاب و عفاف، مباحث سیاسی در خطبه‌های نماز جمعه، تألیفات و تدریس درس خارج با حضور بیش از یکصد شاگرد برگزار کرده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآور شد: علاوه بر برکات علمی و مباحث علمی، قلم ایشان نیز قلمی روان و توانمند است و کتاب‌های متعددی در تفسیر و اخلاق و صحیفه سجادیه نوشته که امید است بتوانیم بعد از وی این مسیر را با جدیت ادامه بدهیم. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات