۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۷۵۰۷۰۳

اختتامیه دومین جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب

اختتامیه دومین جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب
دوسالانه کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب در سال ۱۴۰۲ با ۱۵۰ اثر در قالب کتاب و پایان نامه در مقطع ارشد و دکتری و سطح ۳ و ۴ حوزه برگزار شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، در دومین دوسالانه کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب که در سال ۱۴۰۲ صورت پذیرفت، در حدود ۱۵۰ اثر در قالب کتاب و پایان نامه در مقطع ارشد و دکتری و سطح ۳ و ۴ حوزه به دومین جشنواره کتاب سال فرق و ادیان در موضوعات ذیل ارسال گردید:

ادیان الهی (مسیحیت و زرتشت)؛
مذاهب اسلامی (اسماعیلیه، زیدیه و اهل سنت)؛
نقد فرقه¬های ضاله (بهائیت، وهابیت، احمد¬الحسن و عرفان¬های نوظهور)؛
موضوعات تطبیقی، جریان¬شناسی، قومیت¬گرایی، باستان‌گرایی و وحدت اسلامی.

پس از دریافت آثار، ابتدا کمیته علمی پژوهش مجمع مفام، در رابطه با ارزیابی و انتخاب داوران تشکیل شد و پس از بررسی اجمالی و موضوع¬بندی، آثار راه¬یافته به مرحله ارزیابی تفصیلی، برای داوران ارسال شد.
همچنین فرایند ارزیابی در دو مرحله بررسی اجمالی و تفصیلی صورت پذیرفت و برای این امر، از حدود ۳۰ نفر از اساتید حوزه و دانشگاه در موضوعات تخصصی استفاده شد و افرادی که در بررسی اجمالی، امتیاز لازم را کسب نمودند، به مرحله ارزیابی تفصیلی راه پیدا کردند که به¬طور معمول در ارزیابی تفصیلی از دو استاد استفاده شد.

پس از اتمام فرایند ارزیابی¬ها، کمیته علمی همایش برگزار گردید و پس از بررسی دقیق آثار برتر، بر اساس امتیازات ارزیابان، نفرات برگزیده، شایسته تقدیر و شایسته تحسین انتخاب شدند که از این میان، یک اثر به¬عنوان اثر برگزیده، سه اثر به¬عنوان اثر شایسته تقدیر و سه اثر نیز، با عنوان آثار تحسین¬شده در جشنواره دو سالانه کتاب سال مفام انتخاب شدند.

گفتنی است، در اختتامیه این همایش، از دو استاد مرحوم در حوزه فرق و ادیان  و دو مؤسسه فعال در حوزه فرق و ادیان تجلیل و برنامه رونمایی از یک اپلیکیشن کتابخانه تخصصی فرق و ادیان، با بیش از 2000 جلد کتاب با دسترسی‌های منحصربه‌فرد برای استفاده پژوهشگران و اساتید فرق و ادیان و همچنین از دو اثر که توسط اساتید فرق و ادیان به چاپ رسیده است، رو نمایی خواهد شد.

لازم به ذکر است، اختتامیه این جشنواره به‌شکل نخبگانی، در تاریخ پنجشنبه 12 بهمن‌ماه ساعت 14 ال 16 در ساختمان 313 مسجد جمکران برگزار می‌گردد.

ارسال نظرات