۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲
کد خبر: ۷۵۰۷۲۳
نماینده ولی فقیه در لرستان:

لرستان از توسعه نامتوازن رنج می برد

لرستان از توسعه نامتوازن رنج می برد
نماینده ولی فقیه در لرستان با ییان اینکه لرستان از توسعه نامتوازن رنج می برد، گفت: رفع مشکلات و عقب افتادگی ها در استان نیازمند توجه ویژه است. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، شب گذشته در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، با گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت: استان لرستان از توسعه نامتوازن رنج می برد.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: توسعه نامتوازن سبب شده که مشکلاتی در استان هایی از کشور ایجاد شود و برخی استان ها در وضعیت نامناسبی قرار گیرند.

وی ادامه داد: نمی توان تنها با اتکا به اعتبارات سالیانه عقب افتادگی های موجود در استان را حل کرد و در این راستا ریاست جمهوری بحث استان ویژه بودن را برای لرستان به کار بردند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تاکید بر اینکه امید است با تدبیر مشکلات و تنگناهای واحدهای اقتصادی استان برطرف شود، عنوان کرد: در استان لرستان صنعتی وجود ندارد و با وجود اینکه از مواهب طبیعی فراوان برخوردار است، اما در رشد اقتصادی و جمعیت وضعیت خوبی ندارد.

وی با اشاره به اینکه رنج بیکاری بر چهره جوانان این استان بر رشد جمعیت تاثیر گذاشته است، گفت: مشکلات معیشتی عمومیت دارد اما در لرستان این رنج بیشتر است و همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات ضروری است.

امام جمعه لرستان ادامه داد: فعال شدن کارخانه ها، صنایع و کارگاه های تعطیل شده و توجه به سدهای در دست احداث و در حال تکمیل استان به ویژه سد«معشوره» و «بختیاری» برای اشتغال‌زایی جوانان ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی یادآور شد: ۳۵۰ هزار میلیارد ریال صنایع راکد داریم که در صورت فعال شدن می تواند تحول عظیمی در استان ایجاد کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار کرد: توجه به مسائل فرهنگی، دینی و کمک به مراکز فرهنگی و دینی و مردم نهاد از دیگر مسائلی است که در استان باید مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات