۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۷۵۰۸۷۲
آیت الله سعیدی مطرح کرد؛

پیام مهم ماهواره های ایرانی برای غرب

پیام مهم ماهواره های ایرانی برای غرب
امام جمعه قم با اشاره به پرتاب ماهواره با ماهواره بر ایرانی گفت: پیشرفت های چشم گیر در حوزه های مختلف پیامی برای غرب دارد که ما بدون وابستگی به شما هم می توانیم ایران مقتدر باشیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه شهر قم در خطبه اول نماز جمعه این هفته ضمن توصیه نمازگراران به رعایت تقوای الهی بیان کرد: برای آنکه در زندگی امنیتی داشته باشیم تا در برابر دلهره و تهدیدها سخت و استوار و در عین حال کوشا فعال باشیم یک برنامه ریزی با نرم افزاری ویژه نیاز داریم و آن نرم افزار تقوا است.

وی افزود: اگر همه ما بایدها و نبایدهای خودمان را در زندگی با حلال و حرام خدا تنظیم کنیم به نحوی که بایدهای ما را واجبات و محرمات را نبایدهای زندگی تشکیل بدهد تمام زندگی ما در امنیت و آرامش است.

امام جمعه قم با اشاره به شخصیت منافقان اظهار داشت: عذر خواهی زبانی که بدون عمل باشد یک عمل منافق گونه است، عذرخواهی موارد مختلفی دارد که عذرخواهی اجتماعی شامل مسئولان و افراد داری پست و منصب می باشد.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) در خطبه های دوم با اشاره به عید مبعث ابراز کرد: سنگینی و بزرگی نعمت مبعث پیامبر به گونه ای است که خداوند در قرآن از آن یاد کرده است و این موهبت عظیم نتیجه دعای پیامبر بعد از اتمام بنای کعبه بود.

وی با بیان اینکه امام موسی کاظم (ع) مظهر طاغوت ستیزی است، اظهار داشت: جهاد و مبارز در سراسر عمر و نترسیدن از مشکلات ترجمه این فراز دعای شریف است که فرمود امام در قعر زندان ها شکنجه شد، شخصیت امام مظهر مبارزه با طاغوت بود و روحش سیاسی که با تبیین اسلام ناب محمدی و تبیین مسئله امامت و نیرو سازی برای تحقق امور مذکور همراه است.

آیت الله سعیدی اشاره ای به شهادت حضرت ابوطالب داشت و تصریح کرد: شبهه انگیزی در ایمان حضرت ابوطالب ریشه سیاسی دارد و بزرگترین جرم ایشان در نگاه مخالفین این می باشد که پدر حضرت امیرالمومنین بودند لذا همیشه جریان کفر به دنبال تحریف و تخریب چهره این شخصیت بزرگوار بودند.

مردم در انتخابات بار دیگر دشمنان را مایوس خواهند کرد

نماینده ولی فقیه در استان قم ضمن تبریک آغاز دهه فجر خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های امام مسئله برگزاری انتخابات در نظام جمهوری اسلامی بود اکنون کمتر از یک ماه به این برنامه سرنوشت ساز باقی مانده و برنامه بدخواهان نظام از هم اکنون نشان از اهمیت بالای این مسئله را می دهد که شما مردم با حضور در پای صندوق های رای بار دیگر آنها را مایوس خواهید کرد.

آیت الله سعیدی ادامه داد: ملت به خوبی بر اهمیت آن و سرنوشت سازی آن واقف هستند، انتخاباتی که با برنامه ریزی دستگاه های مختلف باید در میدان باز و امنیت پیش برود، شرکت در انتخابات وظیفه است.

امام جمعه شهر قم با اشاره به تحیر غرب از پیشرفت ایران در هوافضا و پرتاب ماهواره تاکید کرد: برای جمهوری اسلامی این فعالیت ها بسیار سودمند و اهمیت دارد، یکی از علل عصبانیت دولت های غرب این است که جمهوری اسلامی ایران با وجود این همه تحریم ها چگونه توانسته رشد و پیشرفت داشته باشد و این اقتدار و پیشرفت پیوست فرهنگی دارد یعنی بدون وابستگی به غرب و آمریکا می توانیم پیشرفت کنیم و پیام شما به دشمنان این است که ایران با وجود تحریم های تان پیشرفت می کند و شما هیچ غلطی نمی توانید بکنید.

ارسال نظرات