۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۷۵۱۱۴۴
سخنگوی جنبش انقلابی جنوب یمن:

ارتش یمن اسرائیل را تحت محاصره خود درآورده است

ارتش یمن اسرائیل را تحت محاصره خود درآورده است
سخنگوی جنبش انقلابی جنوب یمن در گفتگویی با تشریح جزئیات حملات بازدارنده ارتش یمن علیه ناوچه های متجاوز انگلیسی و آمریکایی گفت: یمن توانسته است تا در خلال نبردهای اخیر در دریای سرخ قواعد بازی جدیدی را بر نیروهای متجاوز تحمیل کند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، دکتر «محمد النعمانی»، سخنگوی جنبش انقلابی جنوب یمن، درباره احتمال رویارویی مستقیم نیروهای دریایی یمن با ناوچه‌های آمریکایی در دریای سرخ گفت: امروز یمن نبردهای قهرمانانه‌ای را در جبهه رویارویی در دریای سرخ و خلیج عدن و تنگه باب المندب به نام خود ثبت کرده است.

النعمانی خاطرنشان کرد: یمن توانست قوانین و قواعد بازی جدیدی را در نبردهای جاری در دریای سرخ تحمیل کند و در این راستا، ناوچه‌های آمریکایی و انگلیسی را هدف قرار داد.

وی افزود: ارتش یمن در عین حال توانست، تسلط راهبردی خویش بر دریای سرخ و خلیج عدن را اعمال کند و همزمان کنترل تردد کشتی‌های رژیم صهیونیستی در دریای سرخ را در دست دارد و با ممانعت از تردد این کشتی‌ها و رسیدن آنها به بنادر فلسطین اشغالی، رژیم صهیونیستی را تحت محاصره خود درآورد.

سخنگوی جنبش انقلابی جنوب یمن ادامه داد: یمن با وجود تجاوز آمریکایی انگلیسی که شماری از نقاط یمن را هدف گرفتند، به مسئولیت خود در دفاع از ملت فلسطین ادامه خواهد داد.

وی ادامه داد: یمن امروز معادله‌ای برخلاف معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی برای کنترل آبراه های دریای سرخ و خلیج عدن و مناطق تحت نفوذ خویش ترسیم و تحمیل می‌کند و با موقعیت راهبردی خویش توانسته خود را به عنوان یک نیروی مؤثر در امنیت دریانوردی و تجارت بین‌المللی نیز معرفی کند و سرانجام این‌که یمن امروز با استفاده از این موقعیت خود توانسته است، به یاری مسائل مهم امت اسلامی و در رأس آن‌ها مسئله فلسطین بشتابند.

النعمانی سپس اظهار داشت: یمن اکنون در نبردهای متجاوزان علیه خود پیروز شد و توانست الگویی زنده به جهانیان ارائه دهد که براساس آن اراده مردم می‌تواند خود را بر اراده و فشار مستکبران جهان تحمیل کند. امروز آمریکا نمی‌تواند یمن را وادار کند،‌ مانع عبور کشتی‌های رژیم صهیونیستی نشود و محاصره کشتی‌های صهیونیستی به مقصد بنادر فلسطین اشغالی را متوقف کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یمن به لطف قدرت رزمندگان توانسته خود را در صحنه منازعات بین‌المللی تحمیل کند و به پیروزی‌های بسیار چشمگیری دست یابد و تأثیر به سزایی بر متغیرهای حاکم بر میدان، نقشه منازعات جهانی و همچنین در شبه جزیره عرب و منطقه خلیج فارس داشته باشد.

ارسال نظرات