۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۷۵۱۱۵۰
آیت الله اراکی:

تحول در جامعه بدون نقش آفرینی مردم امکانپذیر نیست/ اسرائیل در محاصره گروه های مقاومت است

تحول در جامعه بدون نقش آفرینی مردم امکانپذیر نیست/ اسرائیل در محاصره گروه های مقاومت است
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که بهبود وضعیت کلان در جامعه بدون نقش آفرینی و پای کار آمدن مردم میسر نمی شود، بر لزوم شرکت با شکوه در انتخابات و گزینش صحیح تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جشن بزرگ دهه فجر انقلاب اسلامی که به همت شورای هماهنگی اصولگرایان قم شب گذشته در حسینیه جنب مسجد چهارمردان قم برگزار شد با اشاره به آیه «إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَومٍ حَتّى يُغَيِّروا ما بِأَنفُسِهِم» اظهار داشت: وضعیت کلان یک جامعه در صورتی متحول می‌شود که مردم پای کار آمده و نقش آفرینی کنند.

وی افزود: یاری رسانی خداوند نسبت به انبیاء و اولیاء خود، بر وفق این سنت جریان دارد؛ یعنی سنتی که باید مردم بخواهند؛ چنانکه مردم از حضرت زهرا سلام الله علیها و برخی از ائمه معصومان علیهم السلام حمایت نکردند و نقش آفرینی خود نسبت به حاکمیت اسلام و حکومت اسلامی را انجام ندادند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به وجود حیات تعقلی در انسان خاطرنشان کرد: خداوند متعال مرحله دیگری از حیات را به انسان ها داده که متفاوت از دیگر حیات ها که آن همان قدرت تعقل است و انسان با این حیات توانایی قدرت سنجش و انتخاب و گزینش براساس سنجش را پیدا کرده است.

وی افزود: اگر کسی گزینش براساس تعقل را کنار گذاشته و بر اساس لذت گزینش انجام دهند، همیشه در دام مستکبران و قدرت مداران قرار می گیرد و در انتخاب های خود، قدرت انتخاب و گزینش درست را نخواهد داشت.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خدمات بسیار گسترده انقلاب اسلامی به مردم جامعه نسبت به قبل از انقلاب خاطرنشان کرد: انسان عاقل باید مسائل جامعه را در ترازوی تفکر و اندیشه خود قرار دهد که آیا انقلاب اسلامی جز خدمت به ملت شریف ایران کاری کرده است.

برخی با وجود اینکه همه داشته های خود را از انقلاب اسلامی دارند اما با نظام اسلامی دشمنی می کنند

آیت الله اراکی در ادامه با اشاره به این که متاسفانه برخی از افراد با وجود اینکه همه داشته های خود را از انقلاب اسلامی و مردم ایران دارند؛ افزود: اما این افراد درصدد مقابله و دشمنی با انقلاب اسلامی برآمده اند که همه روسای فتنه ۸۸ از جمله این افراد هستند.

وی بیان کرد: باید به این افراد و امثال آنان، گفته شود که شما قبل انقلاب در کجا، در چه سطحی و چکاره بودید و اکنون در کجا قرار گرفته اید؟ شما بر دوش انقلاب اسلامی و مردم آن سوار شدید که توانستید به این مقام و جایگاه ها برسید؛ اما متأسفانه این افراد تعقل نمی کنند؛ چراکه اگر روح و دل انسان شیطانی شد، چشم و دل انسان نیز بسته می شود و تعقل انسان از کار می افتد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مردم ایران در زمان قبل از انقلاب اسلامی هیچ جایگاهی نداشته و برای مردم ایران در کشورهای دیگر ارزشی قائل نبودند اما انقلاب اسلامی کاری کرد که ایران و ایرانی در جهان دارای عزت و احترام و اقتدار و قدرت شد تا جایی که امروز یکی از کشورهایی است که در جهان و تحولات آن تاثیرگذار است.

تحول در جامعه بدون نقش آفرینی مردم امکانپذیر نیست /

برخی افراد در رسانه ها و روزنامه های خود هرچه می خواهند برعلیه نظام می گویند و می نویسند و ادعای عدم آزادی دارند

وی افزود: برخی از افراد در رسانه ها و روزنامه های خود هرچه می خواهند برعلیه نظام و انقلاب اسلامی بر زبان جاری و مکتوب می کنند و با وجود این که هیچ برخوردی با آنان نمی شود؛ اما آنان هنوز هم می گویند آزادی نیست.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: این روزنامه ها و رسانه ها به بزرگ ترین مقام کشور توهین کرده، سیاه نمایی و همه خدمات انجام گرفته در کشور را وارونه جلوه می کنند و سعی در ناامیدی و دلسردی مردم دارند؛ اما هنوز آزادانه درحال فعالیت هستند؛ واقعاً باید پرسید در کجای جهان این گونه چیزی را می توان مشاهده کرد و برخورد آن کشور را به چشم خود ندید؟

وی در ادامه با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که راه ایستادگی در برابر استکبار جهانی را گشود خاطرنشان کرد: اگر جمهوری اسلامی راه ایستادگی در برابر استکبار جهانی را نمی گشود، هیچ کشوری حتی چین و روسیه جرأت مقابله با استکبار جهانی را نداشتند.

اسرائیل در محاصره گروه های مقاومت است

آیت الله اراکی افزود: اقتدار و مقابله با استکبار، توسط مردم فلسطین و گروه های فلسطینی، یمنی ها و سایر گروه های مقاومت و مقابله با آمریکا، انگلیس و اسرائیل، برگرفته از عَلم برافراشته مقابله با استکبار جهانی توسط مردم ایران است و امروز اسرائیل در محاصره گروه های مقاومت است.

وی افزود: امروز قدرت منطقه ای، پیروزمند، سربلند، هوشمند، متحد، یکپارچه و یک دست به وجود آمده که شعاع عمل آن همه غرب آسیا را در برگرفته است که همه این ها از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وضعیت مناسب مردم ایران در انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در زمان پهلوی، هیچ پیشرفتی برای مردم ایران حتی در شهرهای بزرگ ایران وجود نداشت تا چه رسد به این که به روستا خدمات ارائه داده شود اما امروز به حمدالله حتی در روستاهای کشور افراد با رفاه و آسایش زندگی می کنند.

آیت الله اراکی در پایان بیان داشت: باید با اهتمام به جهاد تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول بیش از ۴ دهه از عمر انقلاب در جامعه تبیین شده و اقدامات و فعالیت‌های شگرف نظام اسلامی ایران به مردم جامعه بیش از پیش تبیین و تشریح شود.

ارسال نظرات