۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۷۲۱۰۹۲
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

اندیشه های امام راحل و رهبر معظم انقلاب در رسانه ملی تبیین نمی‌شود

اندیشه های امام راحل و رهبر معظم انقلاب در رسانه ملی تبیین نمی‌شود
آیت الله محسن اراکی گفت: رسانه‌ های ما همیشه جملاتی از امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی را منتشر می‌کنند، اما درباره اندیشه های امام راحل و مقام معظم رهبری در رسانه ملی برنامه تبیینی برای این سخنان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور در نشست شورای کمیته تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مشکلات به وجود آمده درباره حجاب و عفاف در کشور اظهار داشت: ما هیچگاه نمی توانیم نسبت به مشکلات بالفعل میدانی خود سکوت کنیم؛ زیرا ما باید کاری بسیار عمیق و ریشه داری انجام دهیم و باید، هم مشکلات دیگر پیگیری شود و هم مشکل حجاب و عفاف مرتفع گردد. 

وی در ادامه افزود: در مسئله عفاف و حجاب با وجود اینکه ۴۳ سال از انقلاب اسلامی گذشته است؛ اما هنوز ما نتوانسته ایم به صورت درست و حسابی این مسئله را در جامعه تبیین کنیم؛ درحالی که مرحوم شهید مطهری در قبل از انقلاب به تنهایی توانسته است مسائل مربوط به زنان و عفاف و حجاب را برای آنان تبیین کند؛ ولی بعد از انقلاب کار درستی در این مسئله صورت نگرفته است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به اهمیت تبیین و ترویج درست عفاف و حجاب در کشور اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه در بعد از انقلاب اسلامی، چه در سطح تدوین، چه در سطح ترویج و آموزش به مسئله عفاف و حجاب به عنوان یک مسئله مهم و مستقل پرداخته نشده است؛ درحالی که نیاز فوری ما در جامعه است و باید بابی مستقل برای آن در انقلاب اسلامی گشوده شود.

آیت الله اراکی در ادامه اظهار داشت: احساس می‌شود که باید بر روی برخی سیاست‌گذاری‌های دولت مقداری بحث شود تا برنامه ها و سیاست های کلان دولت در عرصه های اقتصادی و فرهنگی بازبینی اساسی شود و افراد کارآشنای، تجربه دار و فهیم آن سیاست ها را ارزیابی کنند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه نسبت به لزوم انجام فعالیت های ویژه رسانه‌ای درباره مسئله عفاف و حجاب ابراز کرد: نسبت به ترویج مسئله عفاف و حجاب در رسانه باید ۳ کار ویژه انجام پذیرد که یکی از کارها این است که سیاست های دولت در این باره بازبینی شود و از لحاظ جنبه های مثبت و جنبه های منفی بازبینی شده و جنبه های مثبت و منفی آن استخراج و بررسی دقیق علمی شود.

آیت الله اراکی در ادامه یکی یگر از کارها را بازبینی در رسانه ملی دانست و اظهار داشت: ما در قسمت رسانه مشکل داریم و حتی رسانه ملی ما در راستای مسائل انقلاب نیست؛ چنانکه در جریان اغتشاشات اخیر یکی از رسانه هایی که آثار منفی در جامعه بر جای گذاشت، خود رسانه ملی بود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: باید بررسی شود که آیا رسانه ملی توانسته است در این مدت نقش خود را به عنوان یک رسانه ملی چه در عرصه تبیین مسائل اسلام و چه در عرصه مسائل انقلاب ایفا کند.

وی در ادامه افزود: به عنوان مثال رسانه‌ های ما همیشه جملاتی از امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی را منتشر می‌کنند؛ اما درباره اندیشه های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی در رسانه ملی تبیینی وجود ندارد.

آیت الله اراکی در پایان خاطر نشان کرد: بر روی محور عفاف و حجاب، بررسی سیاست های کلان دولت و در عرصه رسانه کارهای ویژه‌ای انجام شود و درباره آنها تبیینی درست، مخلصانه و برای اصلاح امور انجام شود.

ارسال نظرات