۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۷۲۰۴۸۸
آیت الله اراکی:

برخی در حوادث اخیر با ترویج ایده ‏های دشمن آتش فتنه را افروختند

برخی در حوادث اخیر با ترویج ایده ‏های دشمن آتش فتنه را افروختند
آیت الله اراکی گفت: متاسفانه در حوادث اخیر شاهد بودیم که در بعضی از شبکه‏ های رسانه‏ ملی ما، عناصری که مغلوب بازی دشمن شده بودند، ایده ‏های دشمن را ترویج کردند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی عضو شورای عالی حوزه های علمیه امروز در ابتدای درس خارج اصول خود ضمن محکوم کردن اغتشاشات اخیر و توهین به مقدسات توسط عده ‏ای معدود که با هدایت و راهبری دشمنان نظام اسلامی صورت پذیرفت، گفت: 43 سال است دشمنان در تلاش‏ند نظام اسلامی را از میان بردارند و از تمام مکرها و حیله ‏ها برای براندازی این نظام اسلامی استفاده کرده‏ اند که آخرین مورد آن همین حوادث اخیر بود که به فضل الهی باز هم با شکست روبرو شدند و این نشان‌دهنده اقتدار این نظام است.

وی افزود: اگر قرار باشد از ناکارآمدی بگوییم این تدابیر و نقشه‏ های دشمن است که با همه آنچه هزینه کرده و به کار برده به هدف و مقصد شومش دست نیافته و نخواهد یافت.

استاد دروس خارج حوزه علمیه قم در ادامه اظهار داشت: مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین تأکید فرمودند اما متأسفانه آنچنان که شایسته است در این عرصه عمل نشده؛ همه ما وظیفه داریم مسائل نظام را بهتر تبیین کنیم خصوصاً رسانه ملی و دستگاه های تبلیغاتی ما ضروری است در عرصه تبیین مسائل نظام بهتر و قوی تر عمل کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: متاسفانه در حوادث اخیر شاهد بودیم که در بعضی از شبکه‏ های رسانه‏ ملی ما، عناصری که مغلوب بازی دشمن شده بودند، ایده ‏های دشمن را ترویج کردند و بر آتش فتنه افزودند و عملاً در مسیر ترسیم شده از سوی دشمن قرار گرفتند، آنها در رسانه ملی دروغ ‌پردازی کردند و قبل از مشخص شدن موضوع گفتند این خانم کشته شده است. کسی آمد گفت من پزشکم و می دانم جز از طریق ضرب و جرح این اتفاق رخ نمی دهد که اینها مصادیق اشاعه فحشاست و مصداق آیه کریمه قرآن است که می فرماید: إِنَّمَا یَفْتَرِی الْکَذِبَ الَّذِینَ لَا یُؤْمِنُونَ بِآیَاتِ اللَّهِ وَأُولَٰئِکَ هُمُ الْکَاذِبُونَ(آیه ۱۰۵ سوره نحل)

عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به آیه کریمه قرآن مجید افزود: کسانی که ایمان به خدا دارند به غیر علم سخن نمی‌گویند و به دیگران افترا نمی بندند.

وی افزود: کسانی که این تریبون را در اختیار افراد نا اهل قرار می‏ دهند هم مسئول اند، چرا در این شرایط التهاب آور اجازه می دهید از تریبون رسمی جمهوری اسلامی دروغ پراکنده شود؟ چرا اجازه می دهید از تریبون جمهوری اسلامی که تریبون ملت ایران است، با هزینه ملت ایران به دروغ بگویند آنها که آمدند به خیابان‏ ها و به اموال عمومی آسیب زدند و اموال مردم را نابود کردند و به آتش کشیدند و غارت کردند به بانک‏ ها حمله کردند پول مردم را دزدیدند ملت ایران هستند؟ چرا این تروریست‌‏ها، اغتشاشگران این دزدها را ملت ایران می نامید؟ و آنها را از جامعه خوانده و گفتید اینها ملت معترضند؟! متأسفانه این حرف‌ها از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شنیده شد و چنین عملکردی نه حرفه‌ای است و نه با موازین شرعی و نه موازین عقل سازگار است.

آیت الله اراکی در ادامه با اشاره به نقشه شوم دشمن در به آشوب کشیدن جامعه افزود: چرا وقتی عده‌ای می‌خواهند جامعه را به آشوب بکشانند شما کاری را می کنید که دشمن می‌خواهد؟ دشمن همین را می خواهد که گفته شود نظام کارآمد نیست، دشمن می‌خواهد اینها که اغتشاش کردند و این تروریست‏های داعشی که آمدند چادر از سر زن و دختر محجبه کشیدند، به قرآن اهانت کردند و مسجد را سوزاندند را ملت ایران معرفی کنید و این توهین به ملت ایران است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری سپس در جواب تهمت دشمنان به ملت ایران یاد آور شد: باید به این افراد گفت چرا چشمانتان را باز نمی کنید؛ میلیون‌ها انسانی که آمدند و این حوادث و اقدامات را محکوم کردند و از جمهوری اسلامی و از مقدسات اعلام پشتیبانی کردند این میلیون‌ها جمعیت را ملت نمی نامید اما یک دسته اغتشاشگر محدود و معدود را که به چند هزار نفر هم نمی‌رسند را ملت ایران می نامید؟! البته ممکن است مردم از بعضی از تدبیرها و برنامه ها گله داشته باشند اما گله مردم ربطی به این عده که به خیابان آمدند و همه جا را به آتش کشیدند و آدم کشتند ندارد.

وی در ادامه افزود: آنهایی که از تریبون جمهوری اسلامی اعلام کردند که این مجرمین، اشخاصی معترضند در برابر خانواده شهدایی که در این جریان شهید شدند چه پاسخی دارند؟! در برابر آن دخترک مظلوم و فرزند شهیدی که در انتظار پدرش گریه می کرد چه پاسخی دارند؟! در شرایطی که جامعه نیاز به آرامش دارد این‌گونه اظهارات از رسانه ملی و در اختیار قراردادن رسانه به افرادی که این چنین آتش اغتشاشات را بر می افروزند ابداً حرف‌ه‏ای نیست و در هیچ کجای دنیا این چنین عمل نمی‏‌شود.

وی در آخر با اشاره به خدمات مخلصانه دولت و نیروی انتظامی افزودند: متأسفانه روال رسانه‏ های ما تا حدودی این گونه شده که معایب را بزرگ ‌کنند اما از دستاوردها و خدمات عظیمی که دولت و دیگر نهادهای مهم مثل پلیس امنیت کشور رقم می‌‏زنند آن طور که باید سخن گفته نمی‏ شود که استدعا داریم در این موارد تبیین بهتری صورت پذیرد.

ارسال نظرات