۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۷۱۴۵۴۷
آیت الله اراکی:

حجاب قانون است و باید از آن تبعیت کرد

حجاب قانون است و باید از آن تبعیت کرد
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم موضوع حجاب را بحث انسان سازی توصیف کرد و گفت: رعایت همین سانتی مترهاست که می تواند انسان ها را پاک یا ناپاک کند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یکشنبه در جمع طلاب طرح نظام جامع اندیشه اسلامی در مشهد مقدس با اشاره به این که احکام اسلامی به دنبال انسان سازی است، گفت: حجاب اسلامی و اهمیت رعایت آن نیز در همین راستا قابل تحلیل است.

وی با تاکید بر این که برخی عنوان می کنند کنار رفتن یک یا دو سانتی متر پارچه حجاب مهم نیست اظهار کرد: موضوع حجاب، بحث انسان سازی است و به بیان دیگر باید گفت رعایت همین سانتی مترهاست که می تواند انسان ها را پاک یا ناپاک کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در تشریح سخنان خود افزود: همانگونه که قوانین ورزشی یا فوتبال و پیروزی یا شکست در آن ها با سانتی مترها یا میلی مترها سنحیده می شود؛ حجاب هم قانون دارد و باید رعایت شود.

وی اضافه کرد: بنابراین قانون، قانون است و باید تبعیت و پیگیری شود.

استاد دروس عالی حوزه های علمیه همچنین ادامه داد: افتخار می کنیم که دین مبین و کامل اسلام برای همه شئون زندگی انسان برنامه و قانون دارد.

آیت الله اراکی با توضیح این نکته که جامعه بشر یک مجموعه به هم پیوسته است و اسلام برای هدایت این مجموعه نازل شده است خاطر نشان کرد: فقه نظام از همین منظر نشات می گیرد و قابل تبیین است.

وی با اظهار تأسف از منفعل بودن برخی محققان و پژوهشگران مسلمان گفت: برخی از این افراد در موضوع شناسی ها بیشتر به دنبال دیدگاه غربی ها هستند؛ در حالی که فقه اسلام بر اساس تجربیات عملی و عینی قطعا از اندیشه های غربی برتر است.

آیت الله اراکی با تصریح بر این که نباید فکر کنیم از غربی ها کمتریم اظهار کرد: جهان امروز تشنه معارف اهل بیت (ع) است و از این رو این معارف باید به جهانیان عرضه شود.

ارسال نظرات