۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۷۵۱۱۹۵
مشارکت رقابت؛ پشتوانه ایران قوی (۱۰)؛

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی: شرکت نکردن در انتخابات یعنی رأی دادن به دشمن

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی: شرکت نکردن در انتخابات یعنی رأی دادن به دشمن
رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر لزوم تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، گفت: شرکت نکردن در انتخابات نداریم؛ کسی که در انتخابات شرکت نکند به نفع دشمن رأی داده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مهدی سلیمانی اردهالی، رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا انتخابات را مایه افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: مردم نسبت به انتخابات حساس هستند؛ رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر حساسیت اننتخابات تأکید کرده‌اند و در بیانات اخیر خود با مردم قم و همچنین ائمه جمعه سراسر کشور به خطبه سوم نهج البلاغه اشاره کردند.

وی در توضیح قسمت‌هایی از خطبه سوم نهج البلاغه اظهار داشت: اگر حضور انبوه مردم و عهد خداوند از علما برای ساکت نبودن در مقابل ظلم نبود تا حجت را بر امیر مؤمنان تمام کند ایشان لجام و افسار حکومت و خلافت را بر کوهان شتر خلافت رها می‌کرد.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مولی امیر المؤمنین (ع) به وسیله خداوند متعال برای خلافت نصب شده است گفت: اهمیت حضور مردم از همینجا پیداست که اگر مردم نباشند خلیفه خدا هم خلافت را رها می‌کند؛ یعنی وجود مردم یکی از ارکان اصلی تحقق حاکمیت اسلامی بر مردم است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سلیمانی اردهالی به نقل از رهبر انقلاب اسلامی مشارکت را وظیفه و حق مردم برشمرد و توضیح داد: مردم به وسیله شرکت در انتخابات به وظیفه الهی اجتماعی خود عمل می‌کنند و از سویی حق انتخاب نماینده را دارند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: در انتخاب مجالس باید دقت کنیم تا مجلسی قوی، توانمند و مؤثر داشته باشیم؛ قوت و توانمندی مجلس به قوت نیز منتقل خواهد شد، یعنی اگر مجلس قوی بود ریل و ساختار کارهای متنوع فرهنگی، سیاسی، اجتماعی اقتصادی و نظامی به خوبی انجام خواهد شد؛ به عبارت دیگر مجلس قوی می‌تواند دولت قوی را شکل دهد؛ در صورت انتخاب افرادی ضعیف، معکوس مطالب پیشین رقم خواهد خورد، بنابراین اگر مردم از حق خود درست استفاده نکنند، در این ضعف شریک هستند.

وی درباره راهبردهای شرکت حداکثری مردم در انتخابات گفت: باید فضای رقابت سالم در استان‌ها، شهرها و روستاها شکل بگیرد؛ تشکل‌ها و شوراهای راهبردی مشارکت حداکثری در انتخابات در کلیه سطوح با هدف مدیریت فعال و برنامه‌محور تشکیل شود؛ کلیه واحدهای فرهنگی، مساجد، حسینیه‌ها، هیأت‌های مذهبی، فرهنگ‌سراها، انجمن‌ها، تشکل‌ها و اتحادیه‌های صنفی، سازمان‌های مردم نهاد، در جهت تحقق مشارکت مطلوب و حداکثری سازماندهی و برنامه‌ریزی شوند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سلیمانی اردهالی با هشدار به اینکه نباید سلیقه‌ها را به جناح‌های مختلف مانند اصول‌گرا و اصلاح‌طلب محدود کنیم ابراز داشت: باید زمینه حضور سلیقه‌های مختلف در انتخابات فراهم شود تا همه مردم خود را دخیل و دارای نقش و مؤثر بدانند و از سویی مردم باید درباره طرح‌ها، نقشه‌ها و فریبکاری‌های دشمن در برگزاری انتخاباتی ضعیف آگاهی داشته باشند؛ اهمیت انتخابات از تلاش دشمن برای برگزاری انتخاباتی ضعیف در جمهوری اسلامی مشخص است.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به سخنان بعضی از مردم که شرکت در انتخابات را بی‌فایده و بی‌اثر توصیف می‌کنند ابراز داشت: ما شرکت نکردن در انتخابات نداریم؛ افرادی که به اصطلاح در انتخابات شرکت نمی‌کنند در واقع به نفع دشمن در انتخابات شرکت کرده‌اند؛ شرکت نکردن در انتخابات به هر بهانه که باشد پاسخی مثبت به رژیم صهیونیستی و لبیک به استکبار جهانی است.

وی شرکت در انتخابات را یک «نه» بزرگ به دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: این «نه» به کسانی است که با طراحی‌ها و دشمنی‌ها و ایجاد فتنه‌ها، به دنبال بر هم زدن نظم و امنیت و ایجاد رعب و وحشت هستند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سلیمانی اردهالی اتحاد مردم، اعتقاد به اسلام و وجود رهبری در ایران را مانع شکست جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: از این رو است که دشمنان به دنبال بر هم زدن اتحاد مردم، جدا کردن مردم از اسلام و قهر مردم با رهبر معظم انقلاب هستند.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: مردم در بیش از چهل سال گذشته ثابت کرده اند که پای نظام و انقلاب هستند و در این انتخابات بار دیگر به دنیا ثابت خواهند کرد که از فرهنگ امام راحل و خون شهدا به ویژه حاج قاسم سلیمانی نخواهند گذشت؛ مکتب حاج قاسم بین ملت ایران زنده است.

وی از وظایف مهم مردم را انتخاب نماینده خوب عنوان کرد و افزود: کاندیداها به دنبال تخریب دیگران نباشند، خود را معرفی کنند و از توهین و تحقیر و بی‌آبرو کردن دیگران بر حذر باشند؛ امیدواریم رقابتی سالم و اخلاقی را در بین کاندیداها شاهد باشیم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سلیمانی اردهالی وظیفه مسئولان قوای قضائیه، اجرائیه، مقننه و مسئولان صدا و سیما را درباره انتخابات، انجام وظایف همیشگی خود عنوان کرد و افزود: برای مثال تأثیر مبارزه قوه قضائیه با مفاسد اقتصادی بر انتخابات امیدوار شدن مردم در شنیدن گزارش‌های مبارزه مستمر با فساد است؛ از سویی از سالم بودن مسئولانی که به مردم خدمت می‌کنند اطمینان حاصل می‌کنند.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تبیین دستاوردهای بی حد و حصر جمهوری اسلامی در سال‌های گذشته را ضروری ارزیابی کرد و گفت: تمام دستاوردهای نظام باعث افتخار است؛ همه نهادها و ارگان‌ها بویژه رسانه ملی و مطبوعات باید این دستاوردها را به مردم معرفی کنند؛ به هر وسیله باید بر تنور انتخابات دمید تا با مناظره‌های نخبگانی، میزگردهای جذاب، چهره‌های شاخص، انقلابی، دلسوز و فعال به مردم معرفی شوند و باعث حضور بیشتر مردم در انتخابات شود.

وی در پایان ابراز داشت: ما که سیم خاردار برای دفاع از خود نداشتیم، امروز قدرت برتر پهپادی و موشکی دنیا هستیم؛ مسئولان دیپلماسی و رئیس جمهور ما به پشتوانه انتخابات با شکوه، سینه‌ای ستبر می‌کنند و در مقابل جهانیان گفتمان اسلام و تمدن اسلامی را که مبتنی بر بیانیه گام دوم است به دیگر کشورها منتقل می‌کنند؛ امیدواریم روز به روز بر اقتدار این نظام و این کشور افزوده شود و پرچمش به وسیله رهبر معظم انقلاب به دستان حضرت ولی عصر (عج) برسد.

ارسال نظرات