۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۷۵۱۳۲۷
آیت الله فقیهی:

مبارزه با ظلم، تبعیض و فقر از پیام‌های عالی بعثت پیامبر اکرم است

مبارزه با ظلم، تبعیض و فقر از پیام‌های عالی بعثت پیامبر اکرم است
استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: ترویج اخلاق با عمل، تاثیرگذارترین راه برای نجات جامعه از بی‌اخلاقی است و پیامبر گرامی ما اسوه این کار بودند و دنیا را با این روش، متوجه اسلام عزیز کردند.
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، همزمان با عید سعید مبعث، جمعی از اساتید و طلاب با حضور در دفتر آيت الله محسن فقیهی با وی دیدار و از توصیه‌های او بهره‌مند شدند.
 
استاد دروس خارج حوزه قم با تبریک عید سعید مبعث بیان داشت: این عید بزرگ، عید رهایی از جاهلیت، اسارت و ظلم و همه بدی‌هایی بود که بشریت بر اثر هواهای نفسانی، خود را گرفتار آن کرده بود.
 
وی در ادامه، ترویج مکارم اخلاق را از اهداف مهم بعثت انبیا مخصوصاً پیامبر مکرم صلی‌الله علیه و آله بر شمرده و افزود: البته اینکه این هدف پیامبر صلی‌الله علیه و آله موفقیت آمیز بود و توانست با مکارم اخلاقی، همه را جذب اسلام نماید، به خاطر عمل به اخلاقیات بود، نه صرفِ گفتن مکارم اخلاقی. امروزه روحانیت ما اگر اخلاق را با عمل به فضائل اخلاقی، ترویج نکند، روحانی واقعی نیست‌ و عمل به سیره پیامبر صلی الله علیه و آله نکرده است.
 
آیت الله فقیهی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر تبلیغی اخیر خود به برخی کشورها از جمله واتیکان بیان داشت: این سفر که با توصیه‌های برخی از مراجع معظم تقلید همراه بود، سفر علمی تبلیغی بسیار خوبی بود که ان‌شاءالله اعزّه و بزرگواران این هیئت علمی، گزارش مفصل آن را خواهند داد. اجمالا هدف سفر این بود که باید سخن عقلانی و منطقی قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام را به دنیای معاصر مخصوصا دانشمندان و اهل علم آنها رساند.
 
وی افزود: باید این را به دنیا اعلام کرد که اسلام، پرچمدار مبارزه با تبعیض نژادی، فقر، ظلم و جنگ و خونریزی و کودک‌کشی است.
 
آیت الله فقیهی در پایان، عزّت و عظمت بیش از پیش امت اسلام و نظام مقدس اسلامی را تحت عنایات حضرت ولی عصر ارواح العالمین له الفدا از خداوند متعال مسئلت کرد.
 
لازم بذکر است که چند روز قبل هیأت اعزامی حوزه‌های علمیه به ریاست آیت الله فقیهی و متشکل از معاون ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه، مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه، معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه، مسئول دفتر ادیان و مذاهب حوزه‌های علمیه، با هیأت عالی فرانسیسکن‌ها، در خلال جلسات متعددی در واتیکان به گفتگو و تبادل آراء پرداختند.
ارسال نظرات