۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۷۵۱۳۷۱
آیت الله کعبی:

مردمی بودن و اتکا به رأی مردم، مهمترین ویژگی انقلاب اسلامی است

مردمی بودن و اتکا به رأی مردم، مهمترین ویژگی انقلاب اسلامی است
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شرکت باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، مردمی بودن و اتکای انقلاب اسلامی به رأی مردم را از جمله مهمترین ویژگی‌های انقلاب اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری پیش از ظهر امروز در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن شهرستان حمیدیه با اشاره به دستاوردهای متعدد انقلاب اسلامی در طول عمر 45 ساله خود اظهار داشت: ایران اسلامی جزو ده کشور برتر دنیا در جراحی های قلب، رتبه چهارم در علم رباتیک، رتبه سوم دنیا در علم نانوتکنولوژی، پله دهم صنعت جهان در فولاد، رتبه سیزدهم جهان در صنایع دریایی است و رتبه های بسیار متعددی در زمینه های مختلف به دست آورده است.

وی افزود: امروز در سایه خودباوری، خداباوری، اعتماد به نفس و وحدت بین مردم و ولایت و نظام اسلامی، قطار پیشرفت انقلاب اسلامی هیچگاه متوقف نشده و توطئه‌ها، دست اندازی‌ها، دشمنی‌ها، تخریب‌ها، ندانم کاری‌ها، سستی‌ها و ناکارآمدی‌ها نتوانسته قطار پیشرفت ایران را متوقف کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه اضافه کرد: ایران اسلامی جزء پنج کشور سازنده لیزرهای پرتوان، دومین کشور تولیدکننده نو ترکیب هموفیلی، بزرگ ترین صادر کننده بنزین منطقه، هشتمین کشور برتر دنیا در صنعت فضایی، رتبه ۲۱ اقتصاد جهان و رتبه ۱۵ جهان در انتشارات مقالات علمی را به خود اختصاص داده و روز به روز پیشرفت های شگرفی را رقم زده که تعجب جهانیان را برانگیخته است.

آیت الله کعبی یکی از ابعاد مهم انقلاب اسلامی را مردمی بودن انقلاب و اتکای انقلاب اسلامی به رأی مردم و حضور مردم در صحنه دانست و بیان داشت: همانگونه که مردم امروز در راهپیمایی ۲۲ بهمن حاضر شدند، قطعاً در انتخابات آینده یعنی ۱۱ اسفند ماه امسال نیز حاضر خواهند شد.

وی افزود: ملت ما، ملت بصیر و هوشیار است و قدردان توانمندی‌ها و دستاوردهای علمی، اقتدار علمی و معنوی و نفوذ تعیین کننده در منطقه است که این را مدیون قهرمان‌های ملی مثل شهید حاج قاسم سلیمانی، شهدای منطقه و فداکاری‌های مردم این منطقه هستیم.

آیت الله کعبی با بیان اینکه ما در مقابل آمریکا و اسرائیل ایستاده‌ایم تصریح کرد: طوفان الاقصی با وجود جنایت‌های بی‌شمار رژیم صهیونیستی و مظلومیت و اقتدار مردم مظلوم غزه قابل تکرار است و پیروزی‌های بزرگ‌تری را محقق خواهیم کرد و یقیناً آمریکا و اسرائیل در مقابل توان مقاومت منطقه شکست خورده است، فلسطین به اذن خدا آزاد خواهد شد و رژیم صهیونیستی نابود خواهد گشت.

شخصیت‌های تأثیرگذار باید روشنگری و بصیرت افزایی کنند

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: شخصیت‌های تأثیرگذار و گروه‌های مرجع اجتماعی باید وظیفه خود را در روشنگری و بصیرت افزایی انجام دهند و بین مردم حاضر شوند که این بسیار مهم است؛ امروز اتحاد، وحدت کلمه، تزریق امید و ایمان به دل مردم مشکلات را حل می‌کند.

آیت الله کعبی با اعلام اینکه حضور گسترده در انتخابات صدای ما را رساتر خواهد کرد بیان داشت: اگر ما در انتخابات آینده قوی شرکت کنیم برای کشور پیامی خواهد داشت که مردم خوزستان، مردم حمیدیه و دشت آزادگان با حضور در انتخابات به نظام و اسلام وفادار هستند که مسئولان ملی بیشتر خدمت می‌کنند و صدای ما رساتر خواهد شد؛ ما صدای گویای مردم خوزستان در سطح ملی و در سطح استانی برای تحقق مطالبات به حق مردم خوزستان و مردم حمیدیه هستیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: پیوند نسل‌ها تضمین کننده آینده روشن انقلاب اسلامی است که فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب یعنی علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد قوی، تلاش برای تحقق عدالت و مبارزه با فساد، تلاش برای خودکفایی و کارآفرینی و توجه به مصلحت، حکمت و عزت در سیاست خارجی و ترویج سبک زندگی اسلامی راه حل است.

ارسال نظرات