۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۷۴۵۱۴۲
آیت الله کعبی در گفت‌وگو با رسا:

انتخابات مجلس خبرگان تبلور مردم سالاری اسلامی و اتحاد ملی است

انتخابات مجلس خبرگان تبلور مردم سالاری اسلامی و اتحاد ملی است
نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر ضرورت حضور در صحنه انتخابات و مشارکت مردم در صندوق رأی، انتخابات مجلس خبرگان رهبری را تبلور مردم سالاری اسلامی و اتحاد ملی در جامعه دانست.

آیت الله عباس کعبی نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت مجلس خبرگان رهبری و جایگاه آن در کشور اظهار داشت: مجلس خبرگان رهبری نهادی اصیل و برخاسته از فقه اهل بیت(ع) است که در تجربه قانون اساسی جمهوری اسلامی بر پایه فقه اهل بیت(ع) در اصل، توسط امام خمینی(ره) ابداع شد و در تدوین قانون اساسی و سپس در اصل ۱۰۸ قانون برای تشخیص رهبری و ضمانت تداوم رهبری بر اساس اجتهاد مطلق، عدالت و تقوا در رهبری امت اسلامی، برخورداری از بینش سیاسی و اجتماعی و توانمندی کافی برای اداره امور کشور و برخورداری از مقبولیت عمومی تشکیل شد.

وی افزود: از بدو تاسیس مجلس خبرگان رهبری تاکنون، تعداد ۵ دوره برگزار شده و ثبت نام  ششمین دوره آن نیز از امروز شروع شده و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت و ان شاءالله همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز برگزار می‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: هم انتخاب کنندگان و هم انتخاب شوندگان برای اسلام و ایران اسلامی و در جهت تحکیم نظام مقدس جمهوری اسلامی به مثابه پشتوانه‌ای برای اقتدار و امنیت ملی با ایجاد پیوند بین امت و امامت و به عنوان حلقه واسط پیوند بین امت و امامت مطرح است.

آیت الله کعبی افزود: مجلس خبرگان رهبری سرمایه اجتماعی نظام را بالا برده و اعتماد عمومی به نظام را بیشتر می کند و به همین خاطر، انتخابات مجلس خبرگان رهبری تبلور مردم سالاری اسلامی و اتحاد ملی می‌باشد.

وی در ادامه افزود: طبیعی است که برخی مشکلات و ضعف‌هایی وجود دارد؛ اما هرگز وجود مشکلات و ضعف‌ها - چه در زندگی شخصی و چه در زندگی اجتماعی مردم - ملت را مأیوس نمی کند؛ چراکه خط یأس، قهر و کناره‌گیری، خط دشمن بوده و مشکلی را حل نخواهد کرد و تنها راه حل، مقاومت و تداوم تلاش و امید برای ساخت فردایی بهتر است.

آیت الله کعبی با بیان این که نمایندگان خبرگان رهبری با اشراف بر مسائل داخلی و بین‌المللی و ارتباط با مسئولان نظام، پشتوانه مشروعیت و مقبولیت نظام اسلامی هستند ابراز کرد: باید همه با شوق به حل مسائل بنیادین کشور، کمک به نظام اسلامی و قدردانی از فرصت وجود حکومت مردمی به صحنه آمده و در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی شرکت کنیم.

نماینده مردم  خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: کشور ما نیازمند اجماع و اتحاد ملی، همت و عزم ملی برای تحقق پیشرفت و عدالت، فتح قله‌ها و ساخت فردایی بهتر است و قطعا با تلاش، امید آفرینی و الهام بخشی می توان کارها را به پیش برد.

آیت الله کعبی بیان داشت: مجلس خبرگان رهبری ساختار حقوقی و فقهی مستحکم و نهادینه شده‌ای دارد که همواره به شکل منظم کمیسیون‌های آن تشکیل شده و اجلاسیه های هیئت رئیسه خبرگان، کمیسیون‌ها و اجلاس عمومی آن نیز برگزار می‌شود.

وی افزود: مجلس خبرگان رهبری لنگرگاه اطمینان مردم به سلامت حرکت نظام اسلامی و امید مردم برای تحقق آرمان‌های امام و شهدا و عملیاتی کردن خط مشی ها و سیاست های کلی است که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام می شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که اگر مدیران کشور به سمت و سوی عملیاتی کردن برنامه ها و سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری عمل کنند، همه مشکلات برطرف خواهد شد اظهار داشت: الحمدالله دولت سیزدهم در مسیر خط ولایت حرکت کرده و خدمات و تلاش‌های بسیار خوبی را رقم زده‌ است که ما به سهم خود از این زحمات تشکر می کنیم.

آیت الله کعبی با بیان اینکه ان شاءالله مردم عزیز ما از فرصت انتخابات استفاده کرده و در آن حضور باشکوهی خواهند داشت خاطرنشان کرد: اهتمام به شرکت در انتخابات، اهتمام به یک امر ملی و اهتمام به امر مسلمین است و مشارکت در انتخابات، جهاد فی سبیل الله سیاسی و عمل صالح سیاسی می‌باشد.

ارسال نظرات