۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۷۵۱۳۷۵
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

انتخابات صحنه جذابی برای امتحان الهی است

انتخابات صحنه جذابی برای امتحان الهی است
استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه اولین ویژگی شهدای دفاع مقدس، استقلال بود، گفت: شهدای دفاع مقدس تحت تاثیر فضای جامعه قرار نمی گرفتند و کاری که درست و صحیح بود را انجام می دادند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در یادواره 143 شهید روحانی و طلبه استان کرمان که در مدرسه علمیه کرمانی ها برگزار شد، با بیان اینکه از نقش شهدای کرمانی در دفاع مقدس باید همیشه یاد کرد، اظهار داشت: یادواره شهدا این تلقی را ایجاد می کند که شهدا به این توجه داشتند که یاد آنها گرامی داشته می شود در حالی که بیشتر شهدا فکر می کردند فراموش خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه اولین ویژگی شهدای دفاع مقدس، استقلال بود، گفت: شهدای دفاع مقدس تحت تاثیر فضای جامعه قرار نمی گرفتند و کاری که درست و صحیح بود را انجام می دادند؛ شهدا بدون توجه به تمطراقی که امروز در فضای جامعه هست به جبهه رفتند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تاکید بر اینکه روز به روز شخصیت های مستقل در آخرالزمان بیشتر خواهند شد، ابراز کرد: انتخابات صحنه جذابی برای امتحان خداوند است؛ بعید نیست که در امتحان الهی فضای جامعه ضد عمل صحیح شود تا افراد خاص از امتحان الهی سربلند بیرون آیند.

وی با اشاره به اینکه همیشه امتحان الهی فردی است، تصریح کرد: جذابیت جبهه به این بود که هیچ اجباری در کار نبود؛ هرکس که به جبهه رفت مورد تشویق و هرکس که به جبهه نرفت مورد تحقیر واقع نشد و رزمندگان براساس احساس تکلیفی که داشتند به جبهه می رفتند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه خدای متعال با کار تبلیغاتی زیاد موافق نیست، گفت: 27 مرتبه در قرآن از واژه تبلیغ استفاده شده که 25 مرتبه آن برای تبلیغ علیه معاندان است؛ تبلیغات برای دعوت مردم نیست بلکه بیشتر برای اتمام حجت با معاندین بعد از پذیرش است.

وی با اشاره به اینکه در تبلیغات بیشتر به جنبه ایجابی و عمومی توجه می شود، تصریح کرد: در روایات عبارت «کفوا عن الناس» آمده است که به جنبه سلبی تبلیغات توجه دارد؛ همیشه لازم نیست که تبلیغات شود و برخی مواقع با تبیین اثرگذاری بیشتری اتفاق خواهد افتاد.

ارسال نظرات