۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۷۵۱۴۶۶

از تغییر موضع اصلاح‌طلبان تا نامزدهایی که تایید صلاحیتشان رد شد!

از تغییر موضع اصلاح‌طلبان تا نامزدهایی که تایید صلاحیتشان رد شد!
شنیده‌های انتخابات مجلس دوازدهم را در این بسته خبری بخوانید.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفندماه برگزار می‌شود. انتخاباتی که مثل هربار حواشی خاص خود را دارد.

انتخاباتی که طبق گفته وزیر کشور ۳ و نیم میلیون رای اولی در آن حضور خواهند داشت.

 برای پیروزی در انتخابات مصمم هستیم

اصلاح طلب ها که پیشتر نظرات متفاوتی درباره حضور در انتخابات داشتند، حالا حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران درباره رویکرد انتخاباتی اصلاحات گفته است: در مجلس دهم به دلیل نبود احزاب و تشکیلات فراگیر سیاسی نتوانستیم از فرصت و دستاورد‌ها استفاده کنیم و با جناح راست میانه ائتلاف کنیم. در انتخابات مجلس یازدهم لیست تهران قوی تری از مجلس دهم داشتیم، اما به دروغ تصمیم گرفتیم به مردم بگوییم کاندیدا نداریم، هیچ وقت جریان چپ قدیم و اصلاح طلب جدید در مجلس کمتر از ۵۰ کرسی نداشتند، اما ما در مجلس یازدهم به کمتر از پنج کرسی رسیدیم، خودمان اشتباه کردیم.

وی در ادامه گفت: ما برای پیروزی در انتخابات مصمم هستیم و تلاش داریم فضای سیاسی استان را تغییر دهیم و نمایندگان همسو با خود را به مجلس بفرستیم.رقیب ما شرکت نکردن در انتخابات است و باید هرچه بیشتر به افراد برای شرکت در انتخابات امید بدهیم.

لیست شورای ائتلاف تا سوم اسفند نهایی می شود

«پرویز سروری»  قائم مقام شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: ما اولیه مرحله این فرایند را طی کردیم و مصاحبه از ۱۳۰۰ نفر توسط کانون‌های تخصصی صورت گرفته است و الان در مرحله دوم فرایند هستیم.

وی ادامه داد: ما فرایند رسیدن از حدود ۳۰۰ نفر از استان تهران به ۳۰ نفر را طی خواهیم کرد. تهیه این لیست نهایتاً آخر بهمن تا سوم اسفندماه نهایی خواهد شد.

 ۶ نامزد تائید صلاحیت شده انتخابات مجلس در کرمان، رد شدند

رحمان جلالی  رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: در مجموع ۶۷.۶ درصد داوطلبان تائید صلاحیت شده‌اند. ضمن اینکه شش نفر از تائید صلاحیت شدگان قبلی، عدم صلاحیت خورده‌اند.

غلامرضا پشت رائفی پور را خالی کرد؟

غلامرضا معاون سابق وزارت کشور که گفته می شد قصد ارائه لیست با رائفی پور در انتخابات مجلس دوازدهم دارد و حتی عکس مشترکی هم از او و رائفی پور منتشر شد، به صورت رسمی اعلام کرد که فهرستی در انتخابات منتشر نمی کند.

ارسال نظرات