۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۷۵۱۵۴۱
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی۲:

صدور انقلاب، صدور تفکر اسلامی است

صدور انقلاب، صدور تفکر اسلامی است
حجت الاسلام مرادی با بیان اینکه تفکر مبارزه با ظلم مانند تفکر نیرو‌های مقاومت منطقه مصداقی از صدور انقلاب است، گفت: صدور انقلاب، صدور فکر انقلاب اسلامی به کشور‌های دیگر است.

اشاره: انقلاب اسلامی ایران در عین داشتن اهداف سیاسی و اجتماعی، نگاه خاصی به تمدن و جهان بینی اسلامی دارد، این رویداد در بیداری مسلمانان جهان و نوزایی باورهای دینی نقش عمده ای ایفا کرد؛ هر چند تلاش زورمندان جهان به ویژه در غرب بر آن بوده که همواره از انقلاب اسلامی ایران چهره ای ضد فرهنگی و متجاوز ترسیم کند؛ ولی رهبر معظم انقلاب بر مفاهیم بکر و تازه ای که در روح انقلاب اسلامی موج می زند تکیه نموده و بر مشترکات آن با دنیا و اختصاصات منحصر به فرد آن که در مکاتب گوناگون و جریان های فکری و نحله های مختلف دنیا موجود نیست، اصرار ورزیدند به گونه ای که منجر به پویایی، برجسته کردن، مقاومت و صدور انقلاب اسلامی شد.

از این‌رو خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، با حجت الاسلام حسن مرادی سخنران و فعال جهادی و مدیر مدرسه علمیه امام خمینی تهران داشته است که در ادامه می خوانیم:

رسا ـ در اندیشه امام خمینی صدور انقلاب اسلامی از چه ماهیتی برخوردار است؟

صدور انقلاب یعنی صدور فکر انقلاب اسلامی به کشورهای دیگر نه اینکه جمهوری اسلامی ایران در کشورهای دیگر دخالت کند؛ تفکر مبارزه با ظلم مانند تفکر نیروهای مقاومت منطقه مصداقی از صدور انقلاب است؛ در واقع حقیقت صدور انقلاب کرنش نکردن و سرفرود نیاوردن در مقابل ظلم است و این تفکر به اقصی نقاط دنیا و همه مستضعفین عالم می تواند منتقل شود.

رسا ـ  جایگاه حوزه های علمیه و طلاب در تبیین و صدور معارف انقلاب اسلامی چیست؟

مجمع نمایندگان طلاب در دیداری که با رهبر معظم انقلاب داشتند، حضرت آقا فرمودند به امام خمینی (ره) گفتیم که حرف شما در فرانسه را  توسط طلبه ها به دورترین نقاط کشور منتقل می کنیم، امام(ره) فرمودند اگر در اینصورت نهضت به پیروزی خواهد رسید؛ باید توجه داشت که روحانیت متولی اصلی انقلاب هستند و انقلاب اسلامی از آنها شروع شده است، اگر روحانیت پای کار انقلاب اسلامی باشد و با استفاده از ابزارهای جدید رسانه  پیام انقلاب را به مردم برساند،  در واقع صدور انقلاب اسلامی تضمین شده است.

رسا ـ با تنبهات مکرر رهبر معظم انقلاب نسبت به آینده قریب الوقوع جهان و نظم نوین جهانی از چه منظر باید به مساله صدور انقلاب اسلامی نگریست؟

کلام رهبر معظم انقلاب نویدبخش صدور انقلاب است؛ زیرا اتفاقی مهمی به وقوع پیوسته و به زودی شاهد ثمرات این اتفاق هستیم؛ در واقع پیش بینی و خواسته ای که امام خمینی(ره) داشتند اکنون محقق شده و امروز تاثیرات این انقلاب در را جهان می بینیم؛ آمریکا دیگر مانند سابق نمی تواند زورگویی کند، امروز گروه های کوچک مقاومت در عراق در مقابل آمریکا ایستادگی می کنند.

تحولاتی که در جبهه مقاومت رخ داده از آثار و برکات صدور انقلاب است؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی افق های بیشتری را می بینند و منظور ایشان صدور انقلاب، بیان روندی است که به نفع جبهه حق پیش می رود، علمی به نام آینده پژوهی وجود دارد که روندها را بررسی می کند و می گوید براساس روندها در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد، این علم پیش بینی نمی کند بلکه غایتی که روند به آن منجر می شود را نشان می دهد؛ رهبر معظم انقلاب روندها را خوب تشخیص دادند و می دانند که در آینده چه انفاقی خواهد افتاد.

رسا ـ بایسته های گفتمان سازی و راهبردهای صدور انقلاب اسلامی چیست؟

رهبر معظم انقلاب در جمع جهادگران فرمودند اگر چیزی بخواهد تبدیل به گفتمان شود به ابزارهای نیاز دارد، یکی از این ابزارها هنر است و برای گفتمان سازی باید از ابزارهای هنری استفاده کرد و یکی دیگر از این ابزار ها روایت افراد مختلف درگیر کار جهادی است که باعث می شود یک امر به گفتمان تبدیل شود.

البته باید نیازی در جامعه باشد با شاهد گفتمان سازی باشیم گاهی شاهد می شود برای گفتمان سازی احساس نیاز نیست، لذا احساس نیاز می تواند به گفتمان سازی کمک کند.

ارسال نظرات