۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۷۵۱۶۱۴
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

لرستان می تواند به مهد گردشگری، صنایع دستی و فرهنگی تبدیل شود

لرستان می تواند به مهد گردشگری، صنایع دستی و فرهنگی تبدیل شود
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: استان لرستان با برطرف‌ کردن بسیاری از مشکلات توسعه می‌تواند مهد گردشگری و صنایع دستی و صنایع فرهنگی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، سید مجید امامی، ظهر امروز در یکصد و بیست و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان با اشاره به اینکه ساختار جدید شورای فرهنگ عمومی تعریف شده است، اظهار داشت: در این ساختار بر ضمانت اجرایی مصوبات و تشکیل کارگروه‌های پنجگانه تاکید شده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی با اشاره به اینکه استان لرستان جز استان‌های موفق در دو سال گذشته از حیث کمیت جلسات است، افزود: عدم حضور اعضای اصلی در جلسات شورای فرهنگ عمومی ترک فعل است.

امامی بیان کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و کارگروه رصد فرهنگی که مسئولیت آن با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است، مرکز رصد فرهنگی مرکزی ایجاد شد.

وی مرکز رصد فرهنگی را مرکز تحلیل و به‌هم‌رسانی داده‌های فرهنگی و اجتماعی در هر استان برشمرد و ادامه داد: این مرکز در استان لرستان نیز در شاکله جدید شورای فرهنگ عمومی کشور باید تشکیل شود و در این مسیر پروژه‌های خاص کوچک استان حمایت می‌‌شوند.

امامی با بیان اینکه نشاط اجتماعی به عنوان مسیر ساده ارتقای سرمایه اجتماعی اولویت دولت است افزود: علی‌رغم همه تنگناهای اقتصادی تلاش شده احساس رضایت از زندگی و شادی از زندگی اجتماعی با محوریت خانواده برگردد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: استان لرستان با برطرف‌ کردن بسیاری از مشکلات توسعه می‌تواند مهد گردشگری و صنایع دستی و صنایع فرهنگی تبدیل شود، باید میراث مادی خانواده را تقویت کنیم تا آمار طلاق کاهش یابد.

وی به حضور خود در شامگاه گذشته در بخش جنبی سی‌ونهمین جشنواره موسیقی فجر در لرستان اشاره کرد و افزود: شب موسیقی زورخانه‌ای ابتکار جالبی بود که در دل جشنواره فجر در لرستان انجام شد.

امامی گفت: اگر به ثروت‌های فرهنگی خود توجه می‌کردیم، اکنون وضعیت بهتری داشتیم باید با زبان هنر با جهان سخن بگوییم و فرهنگ غنی خود را معرفی می‌شود.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات