۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۷۵۱۷۰۰
مدیر بنیاد فرهنگی امام مهدی‌ موعود لرستان:

۲۵ برنامه مهدوی تا پایان دهه مهدویت برگزار می‌شود

۲۵ برنامه مهدوی تا پایان دهه مهدویت برگزار می‌شود
حجت الاسلام چراغی با اشاره به اجرای ۲۵ برنامه شاخص در دهه مهدویت گفت: احیای مساجد در نیمه شعبان و برپایی موکب‌های پذیرایی در نیمه شعبان از جمله برنامه‌های شاخص است.

حجت الاسلام محمدجواد چراغی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا درلرستان، با اشاره به اجرای برنامه های دهه مهدویت در لرستان بیان داشت: در این ایام ۲۵ برنامه شاخص در استان لرستان برگزار می شود.

مدیر بنیاد فرهنگی امام مهدی‌ موعود(عج) لرستان افزود: جشنواره شعر مهدوی ویژه کودکان و نوجوانان با مشارکت بنیاد مهدویت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کانون مساجد و آموزش و پرورش برگزار می شود.

وی ادامه داد: نشست‌ها و کارگاه‌های مهدوی، مسابقات کتابخوانی، قرائت وصیت‌ نامه‌های مهدوی شهدا و دیدار با خانواده شهدا در استان، آذین‌بندی ادارات، معابر و خیابان‌ها، تولید برنامه‌های ویژه مهدویت در صدا و سیما با حضور کارشناسان مهدویت را از دیگر برنامه های دهه مهدویت است.

حجت الاسلام چراغی گفت: برپایی جشن در روستا با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی، امور عشایر و روستایی و بخشداری، اعزام روحانیون به مساجد و مدارس واقع در نقاط حاشیه‌ای شهر، پویش «نذر نان» در مناطق محروم استان وسخنرانی با موضوع مهدویت در بقاع متبرکه استان از دیگر برنامه های دهه مهدویت است.

وی با اشاره به مراسم احیای شب نیمه شعبان در مساجد و بقاع متبرکه عنوان داشت: جشنواره شعر «میر کائنات»، آغاز فراخوان جشنواره ملی «دانشجوی منتظر»، دوره‌های توانمندسازی مربیان پرورشی و مربیان مهدویت و برگزاری دوره‌های تربیت مربی «یاران موعود» از دیگر برنامه های اجرایی در این ایام است.

حجت الاسلام چراغی به اعزام اکیپ‌های پزشکی به مناطق محروم همزمان با آغاز دهه مهدویت با کمک دانشگاه علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی استان اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره‌های مهدویت ویژه کارکنان ادارات، نورافشانی آسمان شهر در شب نیمه شعبان و برپایی موکب های پذیرایی از دیگر برنامه ها است.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات